Zonsondergang

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

hardeman

Active Member
Lid geworden
28 okt 2017
Berichten
499
Waarderingsscore
102
Punten
43
Leeftijd
20
Locatie
nederland
Beste mensen

De regelgeving zegt dat je alleen bij daglicht mag vliegen maar hoe zit het dan met het golden hour de zonsop of ondergang is dit verboden of moet je wachten totdat de zon net zichtbaar is alvast hartelijk bedankt

Groeten Albert

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Link naar de daglichtperiodes op de Drone Regel-site werkt niet. Hier de actuele.
SUNRISE/SUNSET
 
Gewoon de Polar filter app binnenhalen. Daar staat wanneer de zon op komt en onder gaat
 
Helemaal top

Verzonden met mijn klapmobiel
 
Met dien verstande dat UDP = 15 minuten vóór zonsopkomst tot 15 minuten nà zonsondergang. Daarmee kom je inderdaad op de tabel waar Sjakie naar linkte. Alleen die link zal waarschijnlijk na 1 maart niet meer werken (dan is de volgende versie AIP geldig). In dat geval: GEN 2.7 van het AIP staat ie in. En die vind je dan weer hier: AIS Publications


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Onhandig inderdaad met die linkjes. Als ze een default link definiëren die altijd naar de meest recente versie verwijst ben je er ook. Nu moet iedere webpagina beheerder telkens zijn pagina aanpassen en geef ik geen linkjes met korte houdbaarheidsdatum.
 
Ja, klopt. Maar dat is nou eenmaal hoe ze bij LVNL werken. Er is één omgeving die aangepast wordt met nieuwe info, één met de definitieve volgende versie en één met de huidig geldige. En die worden van elkaar gescheiden door een bepaalde folderstructuur, helaas met de geldigheidsdatum in de naam.
Op die manier is een nieuwe versie uitgeven natuurlijk makkelijk te automatiseren, maar het betekent wel dat in iedere link naar de inhoud ook de datum verwerkt staat. Na 4 weken is die betreffende versie niet meer geldig en werkt de link niet meer, omdat die datum niet meer voorkomt op de site.
Vandaar dat ik nog even een top-level linkje heb toegevoegd, want die werkt wel altijd. Het is wèl de enige echte officiële bron, precies die tabel waar jij naar linkte.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Je kunt de oude structuur ook zo houden, met allemaal linkjes met de versie in de linknaam. Daarnaast definieer je dan een link met i.p.v. de versie de string 'actual' in de naam en die laat je dan naar de meest actuele link verwijzen. Die actual link kun je dan gebruiken voor op je website.
Als er een nieuwe versie komt hoeft er maar 1 beheerder, die van LVNL, die actual link aan te passen naar de laatste versie en blijven alle websites die deze 'actual' link gebruiken actueel.
Geef het telefoonnummer van de beheerder van LVNL maar, dan bel ik 'm even. :D
 
Haha! Inderdaad, dat had ik zo ook al voorgesteld aan mijn instructeur die toen daar de chef was (inmiddels met pensioen).


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ze dien dat trouwens volautomatisch, zodra de datum wijzigt (middernacht, dus) en dan wordt de datum vergeleken met die van de eerstvolgende versie. En dat triggert dan het hele update proces.
Komt dus op zich geen mens meer aan te pas.

Maar ik vermoed dat het herschrijven van die procedure naar “status mappen” in plaats van “datum mappen” een te groot risico oplevert, voor een wijziging waar LVNL zelf geen voordeel aan heeft
Het lijkt soms net een echt bedrijf


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ook mijn voorstel van een actual link kun je scripten, dus automatiseren. Maar ja, ook dat moet wel iemand maken. Dat komt niet uit de lucht vallen (zoals bij sommige van ons wel hun drones doen).