Zoek een instelling in DJI go 4

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Herbieferbie

New Member
Lid geworden
7 jul 2018
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
58
Locatie
oid hastel
Hoi ik heb een mavic 2 pro en heb iets waar ik niet uitkom cq niet kan vinden.
Als ik met de originele controller icm een ipad werk heb ik zo een handig rond raderschermpje waarmee het gemakkelijk is de drone altijd op jezelf te richten zodat je in zo een korte tijd als mogelijk snel terug bent met je drone. Zodra je gaat vliegen gaat het pijltje uit het midden, en simpelweg draaien tot het pijltje naar het middelpunt wijst en hoppa je gaat de goeie kant op. Dit betreft een rond schermpje en geeft alleen dit weer in tegenstelling tot wat ik hieronder benoem icm de smartcontroller
Maar werk ik met mijn smart controller dan heb ik een vierkantje waar in elke hoek iets aan te klikken is en 1 van de opties lijkt op wat ik op de ipad zie maar vind het toch niet handig.
Ik wil gewoon dat ronde raderschermpje welke alleen die funtie heeftZal wel een optie zijn maar kan het niet vinden, wie weet raad

Deze wil ik graag in beeld ( heb ik dus op de ipad )

dit is dat schermpje met meerdere keuzes ( smart controller )

daarop kun je dus deze oproepen maar die is anders en wil ik niet


Nou wie weet raad
alvast bedankt
Ik wil gewoon dat ronde raderschermpje welke alleen die funtie heeftZal wel een optie zijn maar kan het niet vinden, wie weet raad
 
Hoi HerbieFerbie,

Ik snap eigenlijk je probleem niet, want je hebt alles staan wat je nodig hebt op het scherm. Het kleine kaartje dat standaard onderaan links staat, toont steeds je homepositie (H in groene cirkel) en je drone (in de vorm van een pijltje) en tekent een rechte lijn tussen je drone en je home positie. Die lijn staat in het groen getekend. Als je dus je drone zo snel mogelijk wil laten terugkeren zorg je dat de pijlpunt naar de homepositie is gericht en perfect met de pijlpunt op de groene lijn staat. Stuur je drone dan vooruit, rechter stick naar boven en je zal hem zien komen.

Ik denk dat dit exact is wat je nodig hebt.
Indien je op het kleine plannetje klikt kan het zelf gans je scherm innemen en dan gaat het mikken nog makkelijker. Meestal is dat niet nodig.

Groeten,

Riho.
 
Hoi HerbieFerbie,

Ik snap eigenlijk je probleem niet, want je hebt alles staan wat je nodig hebt op het scherm. Het kleine kaartje dat standaard onderaan links staat, toont steeds je homepositie (H in groene cirkel) en je drone (in de vorm van een pijltje) en tekent een rechte lijn tussen je drone en je home positie. Die lijn staat in het groen getekend. Als je dus je drone zo snel mogelijk wil laten terugkeren zorg je dat de pijlpunt naar de homepositie is gericht en perfect met de pijlpunt op de groene lijn staat. Stuur je drone dan vooruit, rechter stick naar boven en je zal hem zien komen.

Ik denk dat dit exact is wat je nodig hebt.
Indien je op het kleine plannetje klikt kan het zelf gans je scherm innemen en dan gaat het mikken nog makkelijker. Meestal is dat niet nodig.

Groeten,

Riho.
Hoi Riho, ja zo leer je weer wat idd kaartje evt groot maken indien nodig de schaal aanpassen en klaar, handig dank