Zichtbaarheid drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Denk dat ik hem op de achterkant vastmaak. Maar ga dat eerst even testen als het weer het toelaat. Raak de drone meestal uit het zicht als ik er zijwaarts naar kijk. Gisteren grijze lucht en je vliegt met een grijze drone... Ik wil gewoon weten waar mijn drone is als ik even gekeken heb hoe de status van de accu en dergelijke is. Maar misschien ga ik wel vliegen op 12 augustus 2026. We mogen van zonondergang tot zonopkomst niet vliegen. Over een zonsverduistering wordt nergens gesproken... Zal dan het vliegen met daglicht toch wel onder de knie moeten hebben..
'We' zijn hier mensen zonder langlopende UDP Ontheffing inderdaad
 
Wat is de regelgeving (niet wet) staat mbt dat groene strobe licht heeft niets te maken met goed volgen tijdens weinig licht. Plak een Groen lampje waar je wilt, en als je het fijner vind dat hij aan de onderkant hangt is dat aan jou. Er is geen regelgeving voor bij daglicht. Als je een langlopende UDP Ontheffing hebt staat het allemaal netjes omschreven in je handboek.
Zoveel is duidelijk
 
Lampje getest. Gemonteerd op de accu klep van de DJI Mini 2. Groen bijna niet zichtbaar. Wit en rood zeer goed te zien op 200 m afstand en 40 m hoog. En vast en zeker ook veder dan dat. Nadeel je ziet het alleen als het van je wegvliegt. Met vliegen is de voorkant en zijkant niet extra zichtbaar met het lampje. Lampje ook boven op de drone getest. Zichtbaarheid drone wordt niet verbeterd. Onderkant zou het mooiste zijn maar aangezien daar de koeling zit is dat geen goed idee. Of je moet een frame hebben waar het lampje aan bevestigd kan worden zodat de koeling zijn werk kan blijven doen.

Ga het denk ik wel gebruiken als ik ergens ben waar ik niet zo bekend ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Er is nog een interessant verlichting sys. voor op uw Mini:
 

Bijlagen

  • verlichtlandingstel mini 2.png
    verlichtlandingstel mini 2.png
    193,7 KB · Weergaven: 38
als er toch gezocht wordt naar lichtjes, maar of het veel licht geeft ????
 

Bijlagen

  • verlichtlandingstel mini 2.png
    verlichtlandingstel mini 2.png
    193,7 KB · Weergaven: 22
Is het gewicht van drone + lampje (of andere accessories) samen 250gr of meer, dan zul je volgens de regelgeving een dronebewijs moeten hebben / gaan halen om nog te mogen vliegen.....
ik zou denken: ik vlieg wel zonder lampje.
 
Laatst bewerkt:
Is het gewicht van drone + lampje (of andere accessories) samen 250gr of meer, dan zul je volgens de regelgeving een dronebewijs moeten hebben / gaan halen om nog te mogen vliegen.....
ik zou denken: ik vlieg wel zonder lampje.
Met het lampje aan wordt het juist lichter...
 
Hmmm... Twee problemen... M'n Mini 2 zal niet blij zijn en m'n tuin is te klein...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Vandaag een Vifly strobe geprobeerd, is top met slechts 6gr extra nét 250gr. De mini is nu heel zichtbaar, als ik van mijn scherm opkijk zie ik 'm direct wat toch de bedoeling is!
Wil een foto toevoegen maar bestand is blijkbaar te groot!??
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ivy
Foto's kan je makkelijk verkleinen met " Image resizer for Windows 10 ", kan je zo vinden op MS Website, zou anders uw beeld van de verlichte Mini 2 graag zien.