Zichtbaarheid DJI Mavic MINI

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Goed idee! Bovenkant ook doen, mocht je 'm kwijt raken in de bosjes....
 
Heb ik overwogen, maar dit weegt teveel gebruikt dan ook meer energie en dit zit aan de bovenkant en de bedoeling is hem beter te zien vanop de grond. Trouwens de bovenkant is ook gespoten.
 
Er nogal wat te doen geweest op een Topic hier over de zichtbaarheid van onze, vooral Mini's: wel ik heb het volgende gevonden bIj Amazon, ik he er even een filmpje bijgevoegd en ook wat aankoop info, de flitsen zijn fameus zoals te zien in het filmpje en in verschillende kleuren snel of kort, heb het niet buiten kunnen testen wegens de koude en te veel wind, misschien wisten jullie al van het bestaan van dit toebehoren, sorry
De Flitser zit hier onderaan en weegt slecht enkele grammen, kan ook op 1 van de draagarmen gemonteerd worden
Spijtig genoeg krijg ik het filmpje niet geupload, het is telkens te groot.
 

Bijlagen

  • Amazon.png
    Amazon.png
    60,9 KB · Weergaven: 81
  • 20210212_143451(0).jpg
    20210212_143451(0).jpg
    832 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
Zoek in Youtube op "ulanzi drone strobe light" en je vind diverse video's. Vaak erg langdradig, maar skip er doorheen. Deze laat nachtvliegen zien en deze dagvliegen. aar er zijn er veel meer.
Let overigens op, zeker in de nacht, dat je de afstand nog moeilijker kan inschatten.
 
Het was alleen maar de bedoeling om een tip te geven over een interessante Strobe flitser met voldoende lichtopbrencgst, laag gewicht en kleine afmetingen, het heeft geen batterij maar een zogenaamde Maxi cap. ( hoge capaciteit cond. ) en oplaadbaar via USB en gaat uren mee.
 
Het was alleen maar de bedoeling om een tip te geven over een interessante Strobe flitser met voldoende lichtopbrencgst, laag gewicht en kleine afmetingen, het heeft geen batterij maar een zogenaamde Maxi cap. ( hoge capaciteit cond. ) en oplaadbaar via USB en gaat uren mee.
Ik heb m ook. Ik heb gemerkt dat, als je m aandoet, je toch even de andere kant op moet kijken, anders zie je na een half uur nog zwarte vlekken in je ogen. Zo fel! Vooral wit. Ik heb een beugeltje aan de bovenkant waar het klitteband op geplakt zit, zodat dit zelf niet op de mini 2 geplakt hoeft te worden. Beugeltje erop klikken en klaar. Beugeltje zit aan de achterkant, boven de batterij, zodat de stroboscoop niet in de buurt van het kompas zit. Want dat vertrouw ik niet zo. Dus plak m niet aan de voorkant.
Stroboscoop weegt 6 gram. DJI mini 2 weegt 238 gram kaal. En ik heb een beugeltje voor de onderkant, zodat ie vanaf de grond beter zichtbaar is. Maar dan doe ik er ook extra pootjes onder, anders land de mini 2 op de stroboscoop. lk zou er zelfs 2 op kunnen bevestigen (een boven en een onder) en dan komt ie (met de lichte pootjes) uit op 252 of 253 gram. Maar da's niet erg, want het gaat om de klasse van de DJI mini 2.
Ik heb m nog niet in de avond uitgeprobeerd (mag tot kwartier na zonsondergang, dus schemer), maar men zegt dat ie dan 3 km ver nog zichtbaar is. En hij gaat, inderdaad, een hele vliegdag mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Ik heb m ook. Ik heb gemerkt dat, als je m aandoet, je toch even de andere kant op moet kijken, anders zie je na een half uur nog zwarte vlekken in je ogen. Zo fel! Vooral wit. Ik heb een beugeltje aan de bovenkant waar het klitteband op geplakt zit, zodat dit zelf niet op de mini 2 geplakt hoeft te worden. Beugeltje erop klikken en klaar. Beugeltje zit aan de achterkant, boven de batterij, zodat de stroboscoop niet in de buurt van het kompas zit. Want dat vertrouw ik niet zo. Dus plak m niet aan de voorkant.
Stroboscoop weegt 6 gram. DJI mini 2 weegt 238 gram kaal. En ik heb een beugeltje voor de onderkant, zodat ie vanaf de grond beter zichtbaar is. Maar dan doe ik er ook extra pootjes onder, anders land de mini 2 op de stroboscoop. lk zou er zelfs 2 op kunnen bevestigen (een boven en een onder) en dan komt ie (met de lichte pootjes) uit op 252 of 253 gram. Maar da's niet erg, want het gaat om de klasse van de DJI mini 2.
Ik heb m nog niet in de avond uitgeprobeerd (mag tot kwartier na zonsondergang, dus schemer), maar men zegt dat ie dan 3 km ver nog zichtbaar is. En hij gaat, inderdaad, een hele vliegdag mee.
heb je hem wel al overdag uitgeprobeerd en werkt dat een beetje?
 
Lijkt mij ook wel wat overdreven die afstand, maar wat wel waar is dat je best niet in de witte flits kijkt want dan zie je een hele tijd de vlekken in uw ogen.
 
Zijn ze er ook met groen licht (danwel groen kapje over de LED)..? Drones moeten volgens Europese regels immers groen knipperen, toch?
 
Zoals beschreven; kleur naar keuze !!!
Waarom die uitroeptekens? Ik ben niet doof. :cool:

Je start een post over 'zichtbaarheid' en komt vervolgens met een kleurenkeuze. Dan is het toch niet ontzettend vreemd dat ik een reactie plaats dat groen beter 'zichtbaar' is dan rood?