YouTube bevestigt experiment waarbij kijken in 4K betaalde optie is

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.855
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht

Dan moeten de kijkers van je 4K filmpjes straks gaan betalen om in deze resolutie te kunnen kijken. Niet aardig van Google.
 
  • Grrr
  • Verdrietig
Waarderingen: MTito en Ivy
Voortaan uploaden in Full HD dus.
Voor mobieltjes, tablets en Laptops maakt het zo goed als niets uit. Dat zie je niet of nauwelijks. Maar voor de 4K tv’s is dat natuurlijk wel jammer.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als dat inderdaad mogelijk is, veranderd er dus eigenlijk niet veel.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als dat inderdaad mogelijk is, veranderd er dus eigenlijk niet veel.
Noem de kijkers laten betalen om in 4K te kijken maar niet veel. Het gaat niet alleen om jouw drone-filmpjes, maar alle 4K video's die mensen met een 4K-tv in hoge resolutie wil kijken.
 

Dan moeten de kijkers van je 4K filmpjes straks gaan betalen om in deze resolutie te kunnen kijken. Niet aardig van Google.
Ik ben zoooo tevreden met Vimeo, heerlijk hoor. Goede kwaliteit en gen reclame. Bij vragen binnen 48 uur antwoord, meestal eerder .
 
Het experiment is ondertussen gestopt. YouTube heeft niet gezegd of het idee om 4k-video's te koppelen aan een Premium-abonnement definitief van de baan is.
 
Is het niet linksom, dan is het rechtsom. Betalen zul je.
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
Moet je kijken wat de opslag van al die filmpjes aan datacenters kost! En helemaal nu de energieprijzen wereldwijd zo zijn gestegen...
Eigenlijk is het opslaan van je filmpjes op een dataserver ergens, waar dan ook, én zeer milieuonvriendelijk en helemaal niet duurzaam.

Maar ja, het is wél leuk he? ;)
 
Moet je kijken wat de opslag van al die filmpjes aan datacenters kost! En helemaal nu de energieprijzen wereldwijd zo zijn gestegen...
Eigenlijk is het opslaan van je filmpjes op een dataserver ergens, waar dan ook, én zeer milieuonvriendelijk en helemaal niet duurzaam.
Spot on, voor dezelfde reden probeert de EU ook de 8K industrie de nek om te draaien: