x5sw

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

x5sw-pilot

New Member
Lid geworden
8 okt 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
61
Locatie
maassluis
hoi all ,

ik ben x5sw-pilot . Ron . 55 jaar . met een verplichte nieuwe uitdaging. twee drones gekregen voor gedane positief uitgewerkte arbeid van een klant die erg blij was .
Het zijn kleintjes en eentje zit al in elkaar ;-) bij het aanzetten van de remote en de drone FLOEP richting plafond maar alles is nog heel ;-) dus tijd om een forum op te zoeken ;-) eigenlijk hoop ik op iemand in de buurt die dezelfde heeft en iets kan aanleren bij me . het zijn kleintjes en een doel heb ik er nog niet mee maar zal er ongetwiijfeld nog wel komen ;-)
ik hoop op tips&tricks maar die zullen hier ook op het forum staan .
gr
Ron
 
Hoi Ron,

Zodra het dronen je bevalt, zal al al snel kiezen voor een beter drone.

Veel succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: x5sw-pilot
ik hoop het . voorlopig doet de eerste niet wat de tweede wel doet ;-)

Tegen het plafond aanvliegen bedoel je? Wees blij....:oops::D:D:D:D
 
ik hoop het . voorlopig doet de eerste niet wat de tweede wel doet ;-)

Tegen het plafond aanvliegen bedoel je? Wees blij....:oops::D:D:D:D
de eerste was ten opzichte van de tweede van slag af...fabrieksinstellingen ging ook niet dus nu retour sturen. maar :) leuke bezigheid !
 
x5sw-pilot zei:
de eerste was ten opzichte van de tweede van slag af...fabrieksinstellingen ging ook niet dus nu retour sturen. maar :) leuke bezigheid !

Hoi Ron,

Ik heb even een paar filmpjes gekeken van jouw drone. En moet zeggen, om ermee te beginnen vind ik het niet echt verkeerd.
Ze zijn wat nerveus, zeer flexibel. Jammer van de korte vliegduur +- 7 min. En zijn gewicht. Beetje wind en hij hangt in de boom.
Zodra je deze een beetje kan vliegen en er zin in hebt, neem je een wat grotere en zwaarder. Gaat er een wereld voor je open.
 
Hoi Ron,

Ik heb even een paar filmpjes gekeken van jouw drone. En moet zeggen, om ermee te beginnen vind ik het niet echt verkeerd.
Ze zijn wat nerveus, zeer flexibel. Jammer van de korte vliegduur +- 7 min. En zijn gewicht. Beetje wind en hij hangt in de boom.
Zodra je deze een beetje kan vliegen en er zin in hebt, neem je een wat grotere en zwaarder. Gaat er een wereld voor je open.
ben maar eens van start gegaan met het op 1 plek hooveren....wat opstijgen en landen op 1 plek....en dat valt al niet mee ;-) ben me al aan t orienteren en een kennis van me had er ook nog eentje van 75cm die ik mag hebben ...wel defect maar we zien wel ;-)
 
Ron,

Laat dat ding eens één meter boven de grond vliegen (als dit gaat) en voel er eens vlak onder de props wat voor een windvlaag ze maken. Ze kunnen erg veel last hebben van hun eigen wind, zodra ze vlakbij de grond of een object eronder zijn. Terugslag.
 
Ron,

Laat dat ding eens één meter boven de grond vliegen (als dit gaat) en voel er eens vlak onder de props wat voor een windvlaag ze maken. Ze kunnen erg veel last hebben van hun eigen wind, zodra ze vlakbij de grond of een object eronder zijn. Terugslag.
tenkjoe ;-) mooie tip. was blij dat ik net gedweild had :Dmaar inderdaad best wel een strakke bries onderop . morgen maar eens een grasveld opzoeken :)
 
............... 't was te verwachten ...net even opgestart en 1 rotor draait niet mee .;-( keurig in de middag weggezet en niks geraakt ofzo....
 
Dat is vervelend. Misschien even de accu verwijderen en opnieuw proberen. Anders word het proberen open te maken, om te kijken of er wat mis is. Soms doet een multimeter wonderen.

Buitenbeschouwing gelaten dat er evt. nog garantie opzit natuurlijk.
 
Dat is vervelend. Misschien even de accu verwijderen en opnieuw proberen. Anders word het proberen open te maken, om te kijken of er wat mis is. Soms doet een multimeter wonderen.

Buitenbeschouwing gelaten dat er evt. nog garantie opzit natuurlijk.
accu los ook al gedaan. zit nog garantie op....ook maar weer opsturen dan ...begin er nu al van te balen.....
 
Ron, dit vind ik er lullig voor je. Goed, er zit garantie op, maar het vertrouwen is wel een beetje weg, neem ik aan.

Ik ga jou hier niet vertellen wat je wel zou kunnen aanschaffen. Ieder zijn keuze, natuurlijk.

Weet niet wat jouw kennis voor een drone heeft en hem weg wil geven, maar misschien kan je het defect opsporen via google/youtube, of de leverancier. Ik kan je garanderen dat een zwaardere drone sowieso een stuk prettiger vliegt.
 
Peet , dank voor je antwoord. ik was je al voor gisteren . heb de leverancier reeds gevraagd wat er mis zou kunnen zijn en moet de tweede ook opsturen daar zijzelf willen inspecteren en eventueel maken en/of ruilen voor een goede die goed getest is. Ook heb ik gevraagd de twee eventueel in te wisselen voor een ( 1 ) grotere ).( gaat denkelijk niet door ) nog geen antwoord maar heb geen haast. de vriend heeft alleen nog de rotortjes kunnen vinden hahahahahahahahahahaaha dus die grotere gaat ff niet door helaas .
ook heb ik reeds Wish en Ali aangezwengeld op de computer........."haagschebel -Teriiinnng " daar is ook veel en goedkoop te koop.....de twee kleintjes houd ik denkelijk omdat ik er reeds extra accutjes en lader voor heb besteld ;-)
 
Hoi Ron,

Ik weet begot niet over welke sites je het hebt, maar neem aan dat je wel laat weten zodra je de twee kleine weer terug hebt, of een andere hebt gekocht. Eerlijk gezegd, zou ik als ik jou was even wachten met de aanschaf van een groter model en kijken of het vliegen/filmen je wel bevalt. Straks geef je een hoop geld uit en verdwijnt het de (stof) kast in.
 
Hoi Ron,

Ik weet begot niet over welke sites je het hebt, maar neem aan dat je wel laat weten zodra je de twee kleine weer terug hebt, of een andere hebt gekocht. Eerlijk gezegd, zou ik als ik jou was even wachten met de aanschaf van een groter model en kijken of het vliegen/filmen je wel bevalt. Straks geef je een hoop geld uit en verdwijnt het de (stof) kast in.
ali...wish ;-) . de kleintjes zijn nu beiden weg maar bij terugkomst houd ik ze wel.het vliegen ermee bevalt me wel en is makkelijk om even bij me te hebben zo af en toe ;-) een grotere komt er 100% in de nabije toekomst hoor hahahahahahahahahahaha
 
dit vindt ik al vrij groot hahahahahahahahahaha
 

Bijlagen

  • drone001.JPG
    drone001.JPG
    23,3 KB · Weergaven: 23