Wordt er meegekeken?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

CoAerial

Member
Lid geworden
8 feb 2023
Berichten
56
Waarderingsscore
18
Punten
8
Locatie
Bussum
Recent heb ik via airdata mijn vluchten uitgelezen. Hoe zit het met data beveiliging. Kan een derde partij, realtime, mijn vluchten uitlezen? Niet dat het uitmaakt qua type drone want mijn vraag is algemeen maar ik ben sinds kort aan het vliegen met een DJI mini 3 pro. Maw: als ik een drone vlucht maak, wordt er ergens iets opgeslagen waar ik geen weet van heb?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan eventueel, ( ik spreek voor de Mini 2 ) als je naar Dji Fly App gaat deze activeert zie je het opstart scherm het viaduct en daaronder links staat " Profile " klik daarop en zie op het scherm jouw profiel en daaronder " more " klik op more en dan kan je uw volledig logboek zien waar je allemaal gevlogen en hoelang, als je een beetje met de menu's speelt kan je veel ontdekken
Ik wis regelmatig dat logboek, foto's die je genomen hebt en op uw smartphone staan kunnen zowiezo misschien ook bekekenen worden, " Big Brother watching you " kan dus altijd, kijk maar naar wat te doen is op Tik Tok, t'is maar wat je er zelf van denkt
G
 
In het geval van DJI wordt er gezegd dat beelden NIET "remote" bekeken kunnen worden door derden.

je log wel, maar alleen als een officiele instantie dat opvraagt bij DJI.
Alle vluchten worden gelogd, als er namelijk iets gebeurt waarbij een drone betrokken zou zijn, kan bij DJI een log opgevraagd worden van drones in die regio die actief waren, en hun flight log. Zo kan gekeken worden of die piloot er iets mee te maken had.
DJI geeft dit overigens ook aan dat ze dit doen, ook als je voor het eerst de app start of inlogt (iig, bij mij dan: mini2)

ik vind het allemaal prima, ik heb niets te verbergen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RRDCMedia
Als iemand het niet vertrouwt of de internet-verbindingen op de smartphone in de klauwen wilt houden, kun je een firewall-app gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: BadBert en CoAerial