Wireless hdmi streamen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Plokje 68

New Member
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
55
Locatie
Katwijk
Hallo, heeft iemand van jullie ervaring met het streamen via wireless HDMI van de beelden van de controler naar een monitor. Ik bedoel een wireless HDMI dongle in de HDMI poort van de controler naar een monitor. Bijvoorbeeld de dongles van Marmitek Stream S1.
Groet
René
 
Ik zag dit een tijd geleden langs komen op een YT-kanaal waar ik op geabonneerd ben. Ander merk, maar zelfde principe. Blijkt goed te werken.
 
Ik heb geen idee wat je uiteindelijke gebruiksdoel is, maar misschien kan rechtstreeks naar een streamingsplatform streamen ook een goede optie zijn.
 
Mijn bedoeling is om het beeld van de controler tijdens een demonstratie op een grote monitor weer te geven. De monitor staat meer dan 10 meter bij de controler vandaan dus is een HDMI kabel niet toereikend. De hoofdvraag is eigenlijk heeft zo een dongle invloed op de besturing van de drone.
 
Het HDMI signaal heeft geen invloed op de besturing van de drone. Een dongel, ook van het merk Marmitek, hebben we twee jaar geleden uitgeprobeerd. Voordat de verbinding tot stand kwam duurde nogal lang dus zijn we gaan werken met een rechtstreeks HDMI signaal; zender en ontvanger. Reikwijdte ca. 250 meter. Een stuk duurder maar werkt prima. Wel heb je daar een rechtstreeks HDMI ‘signaal uit’ voor nodig om deze aan de zender te koppelen. De Smartcontroller is daar bv goed voor.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dank je wel RGM. Er gingen verhalen rond bij ons dat de drone beinvloed werd door het signaal van de HDMI zender.