Wind.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

OneDayFly

New Member
Lid geworden
15 nov 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
52
Locatie
Parijswijk
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Parrot AR drone 2.0 waar ik ,zodra het weer (met name de wind) het toe laat, met veel plezier mee vlieg. Helaas is het vliegen met wind van meer dan 2 bft niet verstandig. Ben erg benieuwd of het vliegen met een bebop bij een windkracht van 3 of 4 bft nog wel te doen is, omdat mijn drone momenteel door het weer veel te weinig naar mijn zin kan gebruiken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee met de bebop?

Groeten,

Dennis


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Parrot AR drone 2.0 waar ik ,zodra het weer (met name de wind) het toe laat, met veel plezier mee vlieg. Helaas is het vliegen met wind van meer dan 2 bft niet verstandig. Ben erg benieuwd of het vliegen met een bebop bij een windkracht van 3 of 4 bft nog wel te doen is, omdat mijn drone momenteel door het weer veel te weinig naar mijn zin kan gebruiken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee met de bebop?

Groeten,

Dennis


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Hoi Dennis,

Met de Bebop 2 drone kun je wel tot windkracht 4 à 5. Geen probleem, eigen ervaring. Beelden blijven dan ook stabiel (worden softwarematig gestabiliseerd) alsof er geen wind is. De Bebop is wat dat betreft ook niet helemaal te vergelijken met de AR drone.

Groetnis,

Jurgen
 
Dank je Jurgen! Met 3 a 4 bft ben ik steeds bezig om de drone op bepaalde positie te houden en is het vaak niet mogelijk om de horizon fatsoenlijk in beeld te krijgen. Ben blij dat de Bebop dat beter doet, heb ik weer iets om voor te sparen.

Groeten,

Dennis


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Parrot AR drone 2.0 waar ik ,zodra het weer (met name de wind) het toe laat, met veel plezier mee vlieg. Helaas is het vliegen met wind van meer dan 2 bft niet verstandig. Ben erg benieuwd of het vliegen met een bebop bij een windkracht van 3 of 4 bft nog wel te doen is, omdat mijn drone momenteel door het weer veel te weinig naar mijn zin kan gebruiken. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee met de bebop?

Groeten,

Dennis


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ook ik heb een bebop 2 en deze heeft echt totaal geen moeite met een flinke wind. Ik ga het niet opzoeken door dan hoog te vliegen maar een normale hoogte is geen bezwaar. Hij blijft keurig op positie
 
Goed te lezen dat de bebop z'n positie behoud. Ben bang dat ik over een tijdje ook een bebop koop. ;-)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Bedankt Peter. Ja, daar zat ik ook al naar te kijken. Alleen die FPV bril lijkt me niet prettig.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb de Bebop 2 sinds kort. Vliegen met de skycontroller 2 gaat echt heel fijn. Maar die bril. Ik heb hem een keer op mijn hoofd gezet. Wat ik zag leek wel een uitvergrote krantenfoto. Zo korrelig is het beeld. Hebben jullie dat ook? Als dat zo blijft, ga ik die zeker niet gebruiken

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Vanmiddag met windkracht 5 gevlogen op hoogtes tot 35 meter. Op de gemaakte film is praktisch geen beweging te zien.
Alleen batterij gebruik ging wat sneller bij tegenwind, maar dat gaf verder geen probleem. Vloog probleemloos tegen de wind in.
Wat een fijne drone, deze Bebop 2

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben het met je eens. Ondanks wat dji adepten zeggen. En ik kan het weten. Ik heb zowel een bebop 2 als een mavic pro. Ik was van plan de bebop te verkopen, maar na ervaringen ben ik tot de conclusie gekomen dat beiden voordelen hebben. Met name de flightplan functie ontbreekt ( voor zover ik weet) bij de mavic. Bij deze ga ik mijn bebop2 dus niet verkopen.
 
Heel verstandig Jurgen. Wat goed is moet je behouden.