Wifi verbinding beveiligen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
390
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Na wat gevlogen te hebben met mijn Bebop 2 vraag ik mij het volgende af:
Als iemand in mijn buurt ook met FreeFlight werkt kan hij/zij ook inloggen op mijn wifi netwerk van de drone. Daarna de drone overnemen. :(
Ik zocht naar een mogelijkheid om dit te beveiligen met een wachtwoord.
De app geeft bij netwerk aan dat je het volgende moet doen:
Uiteraard eerst de drone aanzetten , dan
Instellingen - Netwerk - WPA2 - en dan komt de melding: Geef je wachtwoord in.
Alleen heb ik geen idee waar je dat wachtwoord moet ingeven. ik zie daar geen veld voor.
Iemand hier al ervaring mee?Screenshot WPA2.png
 
Ik heb dat idd aangepast , zal moeten kijken hoe wat of waar . Weet het zo niet van buiten . Ik bekijk het eens .

Laat je nog iets weten, idd makkelijk je toestel over te nemen zonder beveiliging .

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 
Hoi Jim,

Ik ben benieuwd hoe jij dat hebt gedaan.
 
Wat je feitelijk doet binnen freeflight pro, is het instellen van een wachtwoord in je drone. In feite kun je de drone als vliegende router beschouwen. Je drone moet dus wel communicatie met je tablet hebben. Als het ingesteld is, moet je de drone opnieuw opstarten. Als het goed is moet je nu hetzelfde wachtwoord op je tablet instellen bij je netwerk instellingen. Als je het daar ook hebt ingesteld, kun je weer contact maken met je drone en heb je een beveiligde wpa(2) verbinding.
 
Jurgen,

Als je mijn plaatje hierboven erbij pakt, kun je dan aangeven, waar en hoe ik dat moet doen? Ik zie dat niet zo.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Je drukt eerst op WPA2. Die zou groen moeten worden. Daarna komt er een veld waarin je je wachtwoord in kan vullen. Zoiets als dit:
 

Bijlagen

  • WPA2_setting.jpg
    WPA2_setting.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 34
Gelukt !
Nu bleek, dat ik op de tekst, waar hij vroeg om een wachtwoord in te vullen, 2x moest klikken; daarna verscheen een invulveld.
Nu is de verbinding beveiligd.
Dank voor de hulp.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Ok sorry ff druk gehad, maar is gelukt merk ik .

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 
Handleidingen zijn helaas niet altijd volledig. Maar het is gelukt en dat is fijn.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Fijn te lezen dat er weer een beveiligde drone rond vliegt.
 
Vandaag op locatie. De Skycontroller maakte geen verbinding met de drone. Ik kon dus alleen maar via de app handmatig vliegen en dat is niet geweldig.
Het lampje op mijn skycontroller blijft rood branden terwijl de drone wel een wifi-signaal uitzend, wat op mijn tablet en smartphone wordt opgevangen. Leek allemaal goed, maar nu reageert mijn skycontroller dus niet meer.
Iemand een idee.
Als dat helpt: Kan ik dat ding ook ergens resetten?
In de app staat de skycontroller wel als verbonden - zie afbeelding - maar hij heeft géén verbinding met de drone.

PS. Alle apparaten waren volledig opgeladen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2017-08-25-16-29-16.jpg
    Screenshot_2017-08-25-16-29-16.jpg
    220,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Volgens mij had je laatst WPA2 beveiliging op je drone geactiveerd. Heb je dat ook in de skycontroller aangepast? Ik moest dat toen ook handmatig met de mijne. NB ik heb de SC1 (die grote bak ja).
 
Ik had het alleen op de drone gedaan.
Ik heb zojuist de drone gereset en nu heb ik wel weer verbinding; maar niet meer een beveiligde . ;-)

Iemand enig idee hoe ik dat ook bij de Sky controller 2 controller moet doen?
Als ik dat weet, ga ik het ook weer op de drone doen, maar niet eerder ;-)
 

Bijlagen

  • 20170825_164600.jpg
    20170825_164600.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het bij de sc2 zit maar. Bij de sc1 kun je gewoon een beeldscherm via hdmi aansluiten en een toetsenbord en muis via de usb poort. Er draait android op en via de netwerk instellingen kun je dan het netwerk kiezen van je drone, moet dus wel aan staan, en dan inloggen op dat netwerk. Hetzelfde dus als je inlogd met een tablet op een beveiligd wifinetwerk. Nogmaals zo werkt het bij de sc1 maar ik denk dat het niet veel zal afwijken.
 
Ik heb dit filmpje gevonden. Hierin zag ik dat het anders werkt bij de sc2. Misschien helpt het.
Succes
 
Sorry, ondanks alle goede bedoelingen en voorbeelden (dank daarvoor) krijg ik het (nog) niet voor elkaar.
HDMI zit volgens mij niet op SC2 en op het filmpje ziet het er toch net weer iets anders uit dan bij mij.
Het lijkt wel of daar stukjes tussen weg gevallen (geknipt) zijn. Ook nog een ander - engelstalig - filmpje gevonden, maar ik kom er helaas niet uit.
Dan (voorlopig) maar onbeveiligd vliegen. ;-((
 
Weer iets om te proberen. Dank je.
Zoals ook daar beschreven staat, is het eigenlijk belachelijk, dat zoiets niet in de handleiding staat.

Zodra ik meer weet laat ik het hier horen.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm . . . wordt lastig. Vandaag mijn drone kwijt geraakt. Ligt ergens in een groot aardappelveld, maar waar . .
Zie onderwerp: Lost my drone

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: