Wie zou mij een paar raw bestanden van landschappen kunnen bezorgen van een DJI Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Cesar

New Member
Lid geworden
13 jan 2022
Berichten
18
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
51
Locatie
Eeklo
Hoi iedereen,

Mijn eerste bericht hier. Ik ben al een tijdje landschapsfotograaf als hobbyist.
Nu heb ik me al veel laten inspireren door drone beelden van landschappen.

Ik vind vooral beelden van een drone met de camera 90 graden naar de grond gericht knap en ik zou deze hier dan ook meest voor inzetten.

Nu denk ik eraan om me ook een drone aan te schaffen. Uiteraard zijn de foto kwaliteiten voor me belangrijk. Aan de andere kant het is ook mijn eerste drone.

Daarom dat ik in eerste instantie denk aan een DJI Mini 2 (als ik mij niet vergis wordt er in maart van 2022 een mini 3 verwacht?) of een mini 3 dus.
Uiteraard zal een Mavic 2 of 3 veel beter zijn voor foto maar ik zou toch eerst voor een mini willen gaan.

Om het te leren, te kijken of het volledig iets voor mij is en ten derde de mini kan dan ook makkelijk op reis mee. Nog wel belangrijk is dat je er geen vliegbrevet voor nodig hebt, ook niet vanaf 1 jan 2023.

Nu mijn vraag.

Waar vind ik enkele raw bestanden uit een mini 2? Liefst van landschappen. Of zou iemand me eens wat bestandjes kunnen geven om na te gaan wat ik er allemaal mee kan doen in nabewerking? Mijn email iefdl1@me.com

Ik hoop hier veel te kunnen bijleren want er komt toch wel wat bij kijken als je denkt aan een drone.
 
Hoi Cesar,

Ik heb vorig jaar de Mini 2 uitgebreid getest (en daarna zelf in gebruik genomen), zie mijn review hier.

Hierbij 2 DNG RAW bestanden waar je eens naar kunt kijken:

Top-down: DJI_0027.DNG
Camera vooruit: DJI_0033.DNG
 
Heel erg bedankt voor de beeldjes. Nu eens importeren in Lightroom en kijken wat we ermee kunnen.
Je review van de mini2 heeft me deze site doen kennen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager