Grote woorden, kleine gedachten. Ik vlieg uiteraard niet in de buurt van een vliegveld daar kan ik niet eens opstijgen. Je weet helemaal niet waar in Rotterdam Noord ik vloog en of ik toestemming had. Ik mag daar namelijk gewoon vliegen aangezien het niet waar is dat je in heel Rotterdam niet mag dronen. In sommige delen van het CTR mag je dus wél gewoon vliegen. Bestuur de Europese Wetgeving goed zou mijn tip zijn.+1 Als je toch schijt aan de regelgeving heb, hoop ik dat hij lekker blijft hangen daar.
Hi Klaasz,Hoi, op zich goed idee, maar Rotterdam ligt volledig in een no-fly zone, je mag daar niet vliegen.
Grote woorden, kleine gedachten. Ik vlieg uiteraard niet in de buurt van een vliegveld daar kan ik niet eens opstijgen. Je weet helemaal niet waar in Rotterdam Noord ik vloog en of ik toestemming had. Ik mag daar namelijk gewoon vliegen aangezien het niet waar is dat je in heel Rotterdam niet mag dronen. In sommige delen van het CTR mag je dus wél gewoon vliegen. Bestuur de Europese Wetgeving goed zou mijn tip zijn.
Ha Snitser,Ik denk dat een hengel met daaraan een action-cam geknoopt in dit geval misschien wel de beste optie zou kunnen zijn.
Bovendien, je kunt de drone toch ook een piep-toontje laten produceren? Dan moet ie toch te lokaliseren zijn, lijkt me.
Klopt inderdaad. Daarom ontstaat er ook zoveel verwarring. De Europese Wet is leidend. Bedankt in ieder geval voor je reactie.Mijn tip:
Ga niet af op de toestemming die de DJI Fly app je eventueel geeft, maar check de Godrone-app: GoDrone
Hi,Als je in Rotterdam Noord woont en vliegt met je drone, besef dan dat je zeer dicht in de buurt zit van Rotterdam The Hague Airport. Ook al blijf je laag bij de grond, dronevliegen is daar simpelweg niet toegestaan. Dus je oproep op dit forum met de vraag of iemand anders zijn drone de lucht in wil sturen op die locatie is niet echt wenselijk. Check nog even de regelgeving en kaart met no-fly zones voordat je weer gaat vliegen, mocht je je drone terugvinden.
Op takhoogte vlak bij bomen gaan vliegen is sowieso nooit een goed idee.Ik zie soms ook wel dat het wel zou mogen tot en vanaf een bepaalde hoogte maar of dat nou klopt.
Ja, dat hoorde ik van een collega ook over bepaalde plekken in Leeuwarden.Ik zie soms ook wel dat het wel zou mogen tot en vanaf een bepaalde hoogte maar of dat nou klopt.
Volgens mij is CTR altijd no-fly, ten Noorden van Rotterdam is alles incl. Rijswijk en Zoetermeer CTR.Grote woorden, kleine gedachten. Ik vlieg uiteraard niet in de buurt van een vliegveld daar kan ik niet eens opstijgen. Je weet helemaal niet waar in Rotterdam Noord ik vloog en of ik toestemming had. Ik mag daar namelijk gewoon vliegen aangezien het niet waar is dat je in heel Rotterdam niet mag dronen. In sommige delen van het CTR mag je dus wél gewoon vliegen. Bestuur de Europese Wetgeving goed zou mijn tip zijn.
Je verspreidt wel degelijk desinformatie. Als je vliegt in de Open categorie, dan is het in Nederland niet toegestaan om in CTRs te vliegen. Je kunt niet vertrouwen op het geofencingsysteem van DJI, want die hebben veel kleinere zones in hun systeem staan. Check voor meer info de Regeling onbemande luchtvaartuigen, en dan met name artikel 7.Hi,
Ik wil geen desinformatie verspreiden. Je kunt in bepaalde delen van het CTR wel opstijgen en ik vertrouw daarbij op het geofencing systeem van DJI zelf. De risico's worden daar goed in weergegeven en volgens mij sluit dat ook aan bij de huidige wetgeving. Ik zit in een 'enhanced warning zone' en volgens mij is dat niet hetzelfde als een no-flyzone. Je ziet hieronder: het is nooit zwart/wit.
LUCHTRUIM : CONTROL ZONE (CTR)
ROTTERDAM CTR
SAMENVATTING
Rode zones zijn gereguleerde gebieden met een hoog risico en het gebruik van je drone kan gevaarlijk of verboden zijn.
Groetjes,
Martijn
LUCHTRUIM : CONTROL ZONE (CTR)
ROTTERDAM CTR
SAMENVATTING
Rode zones zijn gereguleerde gebieden met een hoog risico en het gebruik van je drone kan gevaarlijk of verboden zijn.
Groetjes,
Martijn
Weet je wat zo lastig is: de kleuren verschillen ook weer per app en kaart. En al die verschillende termen (altitude zone, restricted zone, enhanced warning zone etc), die hebben ook allemaal uitzonderingen en subregels. Ik vlieg niet in gebieden waarin expliciet een vliegverbod staat ingesteld, dat zou onverantwoord zijn - en strafbaar natuurlijk.Mij is altijd verteld, rood = rood dus niet vliegen.
Ik zie soms ook wel dat het wel zou mogen tot en vanaf een bepaalde hoogte maar of dat nou klopt.
Maar misschien andere discussie.
Hele terechte en begrijpelijke opmerking. Die gedachte had ik namelijk eerst ook. Alleen zie ik er ook een gele categorie tussen staan. Die gaat over de cirkel waarin ik vloog. Het is verwarrend dat je dus meerdere categorieën te zien krijgt op dezelfde locatie. En als de geofencing van DJ Fly dan ook nog eens aangeeft dat je mag vliegen in de gele gebieden dan durf ik het wel aan. Zeker gelet op de EU-wetgeving die altijd boven een nationale wet komt. Affijn, interessant dit allemaal, sowieso!Het klopt inderdaad dat die tekst er staat, en ik vind met jou dat die tekst voor meerdere uitleg vatbaar is.
Maar er staat ook:
Bekijk bijlage 3207
En dat laat geen enkele twijfel ... ;-)