Wie ben ik?

Lid geworden
2 jul 2025
Waarderingsscore
28
Punten
13
Leeftijd
52
Ik ben nieuw hier, heet Edwin van Alfen, 52 jaar en woon in Veenendaal. Sinds 4 maanden weer in het bezit van een drone. Je leest het goed.....weer!
In 2020 een dji mavic mini 1 aangeschaft maar na een aantal vluchten weer verkocht. Ik was vooral bang voor een fly away. Zoals gezegd 4 maanden geleden weer een drone gekocht en wel de dji neo. Vooral om filmpjes te maken tijdens een andere grote hobby van mij.....mountainbiken. Enorm veel plezier van maar vooral de quick shots gebruikt. De follow functie is geweldig! Omdat ook de neo alleen in jpeg foto opnames kan maken, heb ik 2 maanden geleden een 2e drone gekocht, de dji mavic mini 3. En daar ben ik echt superblij mee. Als hobbyfotograaf fotografeer ik graag in RAW en dat kan met de mini 3. Al moet ik zeggen dat ik het filmen steeds leuker begin te vinden. Leer de drone steeds beter onder controle te krijgen net als het editten van de beelden. Dat doe ik met Da Vinci Resolve 20. Magistraal programma! Ben actief op facebook met de pagina Alf Fotografie. Daar staan ook de laatste filmpjes op. Dus als je nieuwsgierig bent moet je daar even kijken.

Inmiddels een mooi aantal dji producten in huis...... 2x de actioncam, de osmo mobile 6, de neo en de mini 3
Een echte dji fan zeg maar.

Wellicht treffen we elkaar eens in het land.
Groet, Edwin

Laatst bewerkt:
Hoi Edwin
Ik ben wel benieuwd waar je angst voor een fly away vandaan komt. Was dat rationeel of had je last van een nog niet-bestaande fobie?

• Leuk
Waarderingen: Edwin van Alfen
Hey Sjakie, ik ben een controlfreak. De combinatie van het onbekende met de kosten van een drone maakte het dat ik niet goed durfde. Bleef vooral heel dichtbij vliegen. Dat heb ik nu gelukkig wel losgelaten. Wilde niet in hetzelfde terugvallen bij de mini 3.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie
Hoi Edwin
Ik ben wel benieuwd waar je angst voor een fly away vandaan komt. Was dat rationeel of had je last van een nog niet-bestaande fobie?
Daar snap ik wel iets van. Als je begint te dronen ben je in alles nogal onzeker. Dus ook......komt dat ding wel terug, of wordt ie zelfstandig en gaat hij er vandoor.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Edwin van Alfen
Heeft het niet ook te maken met VLOS. Als je je drone niet meer in het zicht hebt, wordt het, denk ik, wel spannender.
Die regel is er niet voor niets hè
Dit zal me wel weer niet in dank worden afgenomen.

• Leuk
Waarderingen: Den Agterhooker