what happens when you do csc with the ma2 at 500 meter and try to restart the motors while in free fall?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris P. Chicken

New Member
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
29
Waarderingsscore
10
Punten
3
Leeftijd
17
Locatie
Rondreizende dronograaf
Website
www.bijbelseoverdenkingen.nl
so what happens when you do csc with the ma2 at 500 meter and try to restart the motors while in free fall?
I was wondering what will happen. I think a free fall and then when you restart it will it automatically find its balance or will it crash?
anyone ever tried this?
 
Wat een rare vraag. Hoezo vlieg je op 500 meter hoogte, waarom zou je de motors in vlucht herstarten en waarom stel je de vraag in het Engels?
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Wat een rare vraag. Hoezo vlieg je op 500 meter hoogte, waarom zou je de motors in vlucht herstarten en waarom stel je de vraag in het Engels.
omdat ik werd gevraagd door een klant of dat ik een freefall met de gimbal naarbeneden zodat ik een cool perspectief van zijn bedrijf...
en in het engels tja kijk hier voor het bericht op het mavic forum
 
omdat ik werd gevraagd door een klant of dat ik een freefall met de gimbal naarbeneden zodat ik een cool perspectief van zijn bedrijf...
en in het engels tja kijk hier voor het bericht op het mavic forum
Dan blijft het nog een rare vraag. Je mag uberhaupt niet zo hoog vliegen.
Ik zou de vrije val oplossen met een video-effect.
 
Technisch gezien mag je helemaal niet vallen een poosje terug heb ik een berekening gemaakt, boven een x aantal meter haal je de maximale valsnelheid, welke hoger is dan de maximum snelheid in elke categorie.

Zou dat dan betekenen dat je met een parachute moet vliegen zodat in geval van nood je de valsnelheid kan reduceren tot onder de wettelijke grens?

Ik kan mij drones (betaflight, FPV Acro drones) wel armen en disarmen in de lucht. Hiervoor moet ik wel de maximale arm angle op 180° zetten. Dit is zeker handig als je drone in een boom hangt of dit met DJI's kan durf ik niet te zeggen.

Als ik ze arm in een "freefall" wordt de drone meteen gestabiliseerd en kan ik verder vliegen (mits de grond niet te snel dichtbij komt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Chris P. Chicken
Technisch gezien mag je helemaal niet vallen een poosje terug heb ik een berekening gemaakt, boven een x aantal meter haal je de maximale valsnelheid, welke hoger is dan de maximum snelheid in elke categorie.

Zou dat dan betekenen dat je met een parachute moet vliegen zodat in geval van nood je de valsnelheid kan reduceren tot onder de wettelijke grens?

Ik kan mij drones (betaflight, FPV Acro drones) wel armen en disarmen in de lucht. Hiervoor moet ik wel de maximale arm angle op 180° zetten. Dit is zeker handig als je drone in een boom hangt of dit met DJI's kan durf ik niet te zeggen.

Als ik ze arm in een "freefall" wordt de drone meteen gestabiliseerd en kan ik verder vliegen (mits de grond niet te snel dichtbij komt)
ik hou me nooit echt aan wettelijke regels rondom drones. dus als ik de maximum valsnelheid voorbij ga maakt dat niks uit. maar de vraag is of dat de armpjes van de ma2 het aan kunnen om de klap op te vangen...
 
  • Grrr
Waarderingen: JH54
in de praktijk zie je dat dit met FPV vaak gebeurd, hiervoor hebben we zogenoemde "air mode". Dit betekent eigenlijk, als je throttle stick op 0 staat, zullen de props altijd zachtjes draaien, net genoeg om de drone stabiel te houden, je bent dan praktisch in een freefall.

Dit is een veel veiligere manier om in vrije val te komen dan via een failsafe, aangezien je gewoon alle controle hebt. Je kan de drone nog draaien en als je gas bij geeft win je weer hoogte.

Ik zou proberen om de drone in manual mode te krijgen, waarschijnlijk hebben DJI's geen airmode en het kan dus zijn dat in manual mode bij 0 throttle, de propellers ook echt stil staan, dan raak je de controle kwijt. Hier kan je omheen werken door je throttle te reduceren, maar niet op 0 te zetten.

Op internet las ik dat de mavic wel in manual mode te krijgen is (vraag me niet hoe) (Mavic in Manual mode). Het mooist zou zijn als je snel kan terug switchen naar een stabilisatie mode om hem uit de vrije val te halen.

Voor de armpjes, die kunnen de belasting van een vallende drone + vol vermogen wel dragen, daar is het voor ontworpen. De kracht op de armpjes wordt bepaald door het gewicht van de drone en het vermogen, snelheid staat daar los van.

dus even de handleiding checken en ik zou oefenen als je hem echt in manual kan krijgen, dit vliegt heel anders. Als je de stick loslaat komt de drone niet terug, je moet hem zelf weer 'level' sturen als het waar.
 
ik vlieg zo vaak op 500 meter....
Dan heb je niets te zoeken op dit forum. Graag een einde maken aan het bespreken van overduidelijk illegale activiteiten die een gevaar kunnen opleveren voor andere luchtruimgebruikers.

Bij deze sluit ik dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.