Welke Wifi extender gebruiken bij DJI Ryze Tello?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jannie

New Member
Lid geworden
16 jun 2021
Berichten
11
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
54
Locatie
Woerden
Goedemiddag allen,

Ik heb inmiddels mijn A1-A3/A2 op zak :cool:!
Omdat ik nul-noppes ervaring heb (behalve dan het vliegen op de cursus met een DJI Inspire)
zat ik mij in te lezen op een DJI Ryze Tello. Daarvan wil ik de flymore combo evt. bestellen.

Ja, ik weet het; de DJI Ryze Tello is feitelijk kinderspeelgoed.
Maar met de prijs voor dit toestelletje kan ik mijn skills verbeteren en heb ik toch iets goeds in huis zonder dat het mij gelijk kapitalen kost, als ik hem per ongeluk laat crashen. Dan kan ik later nog wel de overstap maken naar serieuzere drones.

Ik begreep dat ik er goed aan doe om bij de Ryze Tello een wifi-range extender te gebruiken.
Mijn vraag: Welke Wifi-range extender zouden jullie adviseren? En wat zijn de kosten?
-> Ik zou het liefst de Ryze Tello uitsluitend buitenshuis willen gebruiken, òòk buiten de bebouwde kom (weer met inachtneming van plekken waar je mag vliegen uiteraard).

mvg Jannie.
 
Hoi,

Ik wilde hier al eerder op reageren maar had even niet zoveel tijd.

Allereerst zeggende dat ik persoonlijk geen ervaring heb met de DJI Ryze Tello/Range extender maar heb wel wat YouTube filmpjes hierover gekeken.
Range extenders kosten iets van €15 zoals b.v.

Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken maar zou persoonlijk de DJI Ryze Tello links laten liggen ivm volgende redenen:

-Je wilt ' het liefst de Ryze Tello uitsluitend buitenshuis willen gebruiken, òòk buiten de bebouwde kom (weer met inachtneming van plekken waar je mag vliegen uiteraard)'

DJI Ryze Tello is eigenlijk een indoor drone met zeer beperkte range (vandaar je vraag over de range extender natuurlijk) en kan zelfs met een range extender in het beste geval 100 meter ver weg.
Maximale hoogte is ook zeer beperkt. Standaard 10 meter en met range extender tot iets van 30 meter.

Groter probleem hier het zeer geringe gewicht van de DJI Ryze Tello die met 80 gram nogal snel, en zeker in Nederland waar het bijna altijd wel waait, nogal snel weggeblazen zal worden.

-Aangezien je A1-A3/A2 certificaten hebt gehaald neem ik aan dat dat niet puur voor de lol was en er toch wel serieus verder mee wil.

Crashen kan altijd gebeuren maar met een DJI Care Refresh ben je behoorlijk goed gedekt (standaard heeft DJI Fly Aways dacht ik al opgenomen onder garantie tenzij het aantoonbaar een gebruikersfout is)
Maar goed. Zoals gezegd in het wielrennen: 'Do not race what you can't replace' ;)
Tevens kun je met een b.v. Mini 2 en prop guards (€19) prima binnen vliegen zonder je echt zorgen te hoeven maken. Binnen vliegen in beperkte ruimte is ook een prima manier je 'Flight Skills' te ontwikkelen.

-DJI Ryze Tello camera beperkingen weet je natuurlijk al. Geen MicroSD card mogelijk etc.

-Geen controller maar besturen via smartphone lijkt me niet echt prettig

Gezien jou situatie en wensen denk ik dat je de DJI Ryze Tello snel tekort zou vinden schieten om vervolgens alsnog een Mini2/Mavic Air oid te kopen.

Tello: Range and Altitude Test:
 
Precies wat @Zorbat zegt. De Tello drone is echt niet geschikt voor buiten gebruik (tenzij het zeer windstil is en je het bij een rondje boven de tuin houdt). Ik zou eerder eens kijken naar een Mavic Mini, tweedehands kun je die voordelig kopen, of wellicht kun je profiteren van één van deze Black Friday deals.
 
Dank voor jullie reacties.
Inmiddels heb ik inderdaad de Tello geschrapt.

Na wikken en wegen heb ik inmiddels een Dji Phantom 3 overgekocht van iemand.
To-taal een andere drone ja.
Met een volledig ander prijskaartje.

Maar als ik domme dingen doe, heb ik niet gelijk een vermogen naar de ratsmodee geholpen.

Nadeel is dat ik me nu wat overweldigd voel door alle mogelijkheden, en ik links en rechts van het internet de antwoorden op mijn vragen bij elkaar moet fietsen.
Maar... dat gaat me lukken.... denk ik. :oops:
 
Iedereen zou moeten leren vliegen met een tiny whoop van 15 Euro. Zonder GPS of altitude hold. Bijv. de Eachine E010. En dat geeft vertrouwen.
GPS is eigenlijk te makkelijk. Het is niet echt vliegen. Meer autorijden in een zelfrijdende Tesla. Maar soms moet je de besturing overnemen als er een probleemje is. Zo is het ook met GPS drones.

I.p.v. de Tello zou ik trouwens wat anders aanraden voor beginners. Inmiddels zijn er kleine lichte drones met brushless motors, GPS voor 70 Euro. En wil je beter video dan heb je voor 150 Euro een gimbal en EIS. Schakel dan de GPS eens uit en je krijgt skills. Bovendien kun je een kliene drone op meer plekken vliegen zonder dat mensen meteen neurotisch worden.

Maar het zal wel lukken met je Phantom 3. Stapje voor stapje.

En die A1-A3-A2 cursussen zijn flut. Regeltjes regeltjes. Moeten we daar zoveel geld voor betalen?
 
De portable USB 2.4 Ghz WiFi repeater/extender overigens is van Xiaomi.