Welke third party fly app gebruiken, nu deze ook voor de Mini 2 beschikbaar komen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Welke 3rd party fly app(s) gebruik jij?

  • Litchi

    Stemmen: 7 58,3%
  • Dronelink

    Stemmen: 2 16,7%
  • Rainbow

    Stemmen: 2 16,7%
  • Andere ...

    Stemmen: 1 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    12

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.738
Waarderingsscore
672
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
Na het uitrollen van de DJI Mobile SDK 4.16 worden de 3rd party apps voor mij ook interessant. Maar het is wat moeilijk om te beoordelen welke van deze drie (of misschien nog een andere?) voor mij de beste/handigste/meest gebruiksvriendelijke is.
Wie kan me hierin adviseren? En welke app gebruiken jullie?
 
Ik heb net een licentie van DroneLink aangeschaft, om met de Mini 2 een mapping missie te kunnen uitvoeren. De vraag welke app je nodig hebt hangt erg af van de beoogde toepassing.
 
  • Leuk
Waarderingen: HR-Dronepixls
Ik heb net een licentie van DroneLink aangeschaft, om met de Mini 2 een mapping missie te kunnen uitvoeren. De vraag welke app je nodig hebt hangt erg af van de beoogde toepassing.
Hallo Wiebe,
Ik zou de app vooral aanschaffen vanwege de waypoints-functionaliteit. Ik heb online een video bekeken waarin Litchi en DroneLink werden vergeleken, en daarbij werd aangegeven dat DroneLink voor het kaartmateriaal gebruik maakte van MapBox layers en dat Litchi daarvoor Google Earth imagery gebruikt. Hoewel in de video werd aangegeven dat DL een mooie stabiele app is, werd dit toch wel als een nadeel gezien.
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen hieromtrent zijn.
 
Ik zou de app vooral aanschaffen vanwege de waypoints-functionaliteit. Ik heb online een video bekeken waarin Litchi en DroneLink werden vergeleken, en daarbij werd aangegeven dat DroneLink voor het kaartmateriaal gebruik maakte van MapBox layers en dat Litchi daarvoor Google Earth imagery gebruikt. Hoewel in de video werd aangegeven dat DL een mooie stabiele app is, werd dit toch wel als een nadeel gezien.
Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen hieromtrent zijn.
Ik ben as we speak een paar mapping missies aan het voorbereiden in DroneLink, en dat gaat erg soepeltjes. Tot nu toe werkt de webinterface erg intuïtief en ik hoop van het weekend een eerste test te doen (daarvoor moet ik wel even een Android toestel gaan gebruiken want de DJI SDK voor Mini 2 is nog niet beschikbaar voor iOS).

Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen welk kaartmateriaal er wordt gebruikt. Zo lang ik maar goed zie waar de mappingvlucht wordt uitgevoerd is het prima. Ik ga immers zelf nieuw kaartmateriaal maken :).
 
Ik heb nog niet gekeken naar de DJI garantievoorwaarden (of DJI Refresh+) mbt het gebruik van een derde partij app ipv DJI Fly maar kan me zo maar voorstellen dat DJI de Fly App als voorwaarde stelt (ofschoon zij de SDK beschikbaar stellen).

In mijjn DJI Refresh+ zie ik hier niets over terug al kunnen ze zich wel eventueel beroepen op 3 maar dan moeten ze dat ook kunnen bewijzen hetgeen erg lastig zal zijn.

III. Exclusions



The scenarios listed below are not covered by the replacement service:



1) The part is not covered by the replacement service.

2) Damage to a non-DJI product

3) Damage caused by using your DJI product together with a non-DJI product or third-party accessory/software that is not authorized by DJI.

4) When using the product accidental damage service, some or all of the DJI product’s parts that are covered by the replacement service are lost.

5) Some or all of the DJI product’s parts that are covered by the replacement service have been stolen, looted, or discarded.

6) Damage to accessories and/or the gimbal caused by unauthorized repair.

7) Flyaway occurs after the account binding or remote controller binding is not enabled.

8) Damage to the DJI product caused by installation, usage, or operation not in accordance with the user manual’s recommendations.

9) Damage to the DJI product caused by using the product to engage in illegal activities.

10) Direct or indirect loss caused by natural disaster, war, military action, riot, coup, terrorist activities, etc.

11) Technical enhancements or performance improvements for DJI product provided at an extra fee.

12) Indirect loss and/or anticipated profit in any form.

13) Personal injury and/or property loss to the customer or any other people caused by the DJI product.

14) Any litigation, arbitration and/or any other legal fees relating to replacement service.
 
Ik heb nog niet gekeken naar de DJI garantievoorwaarden (of DJI Refresh+) mbt het gebruik van een derde partij app ipv DJI Fly maar kan me zo maar voorstellen dat DJI de Fly App als voorwaarde stelt (ofschoon zij de SDK beschikbaar stellen).
Klopt, bij gebruik van een 'third party app' kun je geen garantie claimen bij DJI als er iets misgaat, ook niet als je Care Refresh hebt.
 
En hoe zit het met de nieuwe regelgeving? Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat je de vlucht uit dient te voeren met orginele software / firmware?
 
En hoe zit het met de nieuwe regelgeving? Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat je de vlucht uit dient te voeren met orginele software / firmware?
Op zich een goeie vraag. Maar ik kan me niet herinneren zoiets te hebben gelezen. Misschien dat de Cx-labels ook betrekking gaan hebben op flight control, dat zou kunnen, maar daar valt nog weinig over te zeggen nu. Dan is een <250 gram legacy drone extra in het voordeel...
 
Klopt, bij gebruik van een 'third party app' kun je geen garantie claimen bij DJI als er iets misgaat, ook niet als je Care Refresh hebt.

Kan zijn maar de adder zit em in 'CAUSED' : '3) Damage caused by using your DJI product together with a non-DJI product or third-party accessory/software that is not authorized by DJI.

Dus zal DJI in dat geval moeten bewijzen dat een crash/flyaway veroorzaakt is door gebruik te maken van Litchi/Rainbow etc hetgeen lastig zal zijn.

Tevens stelt DJI de SDK beschikbaar en als die dus juist geimplementeerd wordt treft alleen DJI blaam.
 
Ok, wist niet dat dit kon. Opent een geheel nieuwe wereld. Zijn in mijn regio bezig met de aanbouw van een chaletpark. Kan deze dus mooi via mapping in beeld brengen. Zie dat er interessante tutorials hierover te vinden zijn. Thx..
 
Op zich een goeie vraag. Maar ik kan me niet herinneren zoiets te hebben gelezen. Misschien dat de Cx-labels ook betrekking gaan hebben op flight control, dat zou kunnen, maar daar valt nog weinig over te zeggen nu. Dan is een <250 gram legacy drone extra in het voordeel...

Soft mod.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie en wdejager
Sinds afgelopen weekeinde maak ik gebruik van dronelink. Een fantastisch programma die het gebruik van mijn drone Mavic Air 2 behoorlijk uitgebreider heeft gemaakt gemaakt. Het programmeren van een route is niet moeilijk. Maar natuurlijk heb ik het uitgeprobeerd op plekken met veel ruimte. Als het GPS signaal goed is kan er vrij precies gevlogen worden. Ik gebruik de versie 'elite' van $ 49,99 die mist toch een paar belangrijke opties. Wil je die toch hebben dan ga je naar de volgende versie van $ 99,99. Vandaag in de mist (maar of het met de mist te maken heeft lijkt mij sterk) kreeg ik de melding in de app dat de drone te ver van de geprogrammeerde route was afgeweken, daarmee stopte het ingestelde programma (dronelink zelf bleef werken) maar helaas stopte ook de video-opname maar die kan alsnog handmatig aangezet worden. Via RTH de drone teruggekregen. Wat verder opgevallen is dat de camera-instellingen via de DJI app of in de programmering gedaan moeten worden. In de Dronelink app gaat het niet. Ik heb geen spijt van de aankoop maar dronelink is geen 'compleet' programma zoals de DJI flyapp of bijv. Photoshop. Interessant is de discussie tussen de ontwikkelaar en een klant over het ontbreken van een (reference) manual. De app ondersteund het vliegen buiten het gezichtsveld maar afgezien dat het niet mag is het ook geen fijn gevoel het zicht op de drone te verliezen. Door planmatig te programmeren is er toch veel mogelijk om interessante video-opnames te maken.
 
Sinds afgelopen weekeinde maak ik gebruik van dronelink. Een fantastisch programma die het gebruik van mijn drone Mavic Air 2 behoorlijk uitgebreider heeft gemaakt gemaakt. Het programmeren van een route is niet moeilijk. Maar natuurlijk heb ik het uitgeprobeerd op plekken met veel ruimte. Als het GPS signaal goed is kan er vrij precies gevlogen worden. Ik gebruik de versie 'elite' van $ 49,99 die mist toch een paar belangrijke opties. Wil je die toch hebben dan ga je naar de volgende versie van $ 99,99. Vandaag in de mist (maar of het met de mist te maken heeft lijkt mij sterk) kreeg ik de melding in de app dat de drone te ver van de geprogrammeerde route was afgeweken, daarmee stopte het ingestelde programma (dronelink zelf bleef werken) maar helaas stopte ook de video-opname maar die kan alsnog handmatig aangezet worden. Via RTH de drone teruggekregen. Wat verder opgevallen is dat de camera-instellingen via de DJI app of in de programmering gedaan moeten worden. In de Dronelink app gaat het niet. Ik heb geen spijt van de aankoop maar dronelink is geen 'compleet' programma zoals de DJI flyapp of bijv. Photoshop. Interessant is de discussie tussen de ontwikkelaar en een klant over het ontbreken van een (reference) manual. De app ondersteund het vliegen buiten het gezichtsveld maar afgezien dat het niet mag is het ook geen fijn gevoel het zicht op de drone te verliezen. Door planmatig te programmeren is er toch veel mogelijk om interessante video-opnames te maken.
Hi John,

Ik gebruik sinds kort ook DroneLink. Ik heb de meest uitgebreide versie gekocht, om mapping missies te kunnen vliegen. En dat in combinatie met een DJI Mini 2, die sinds kort door de DJI SDK wordt ondersteund. Dat betekende wel dat ik even een Android smartphone moest kopen, aangezien die Mini 2 SDK er nog niet voor iOS is. Ik ben erg positief over deze app maar gebruik het alleen voor programmatisch vliegen. Het leuke is dat ik nu legaal een mappingvlucht kan uitvoeren boven de bebouwde omgeving, iets wat zelfs met mijn uitgebreide Specific vergunning niet mogelijk is met zwaardere drones...
 
  • Leuk
Waarderingen: John Giskes
Hi Wiebe,
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met dronelink, strakjes!
Groet,
John
Nou, ik kan in de verleden tijd praten, want de mappingmissies voor welk doel ik DroneLink aangeschafte zijn inmiddels al naar wens uitgevoerd. Van de foto's maak ik een orthomozaïek, en die gaan naar de opdrachtgever. De app werkt intuïtief en het voorbereiden van de missies via de browser gaat perfect. Eenmaal op locatie is het letterlijk een kwestie van een druk op de knop en de drone doet de rest. Wel komisch dat dit mogelijk is met een Mini 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Weet jij of de litchi app al werkt met de mini 2 of komt dat later, omdat als ik de gebruikers referentie in de play store lees staat er dat de mini 2 nog niet ondersteund wordt.
Na het uitrollen van de DJI Mobile SDK 4.16 worden de 3rd party apps voor mij ook interessant. Maar het is wat moeilijk om te beoordelen welke van deze drie (of misschien nog een andere?) voor mij de beste/handigste/meest gebruiksvriendelijke is.
Wie kan me hierin adviseren? En welke app gebruiken jullie?

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
 
Weet jij of de litchi app al werkt met de mini 2 of komt dat later, omdat als ik de gebruikers referentie in de Android site lees staat er dat de mini 2 nog niet ondersteund wordt

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
Officieel nog niet, maar er wordt nu getest met een Beta-versie. Als je wilt kun je daarop inschrijven via deze link: Beta - Litchi

Zelf wacht ik hier nog even mee. Ik heb namelijk ergens gelezen dat kans groot is dat de bijgewerkte Litchi app (die dus geschikt is voor de Mini 2) deze maand nog in de Play store staat.