Welke telefoon DJI Mini 2?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Yep

New Member
Lid geworden
24 aug 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
124
Locatie
Europa
Voor het eerst een setje aangeschaft en wel de DJI Mini2.
Inmiddels een paar uur gevlogen en het ding is nog heel.
De komende tijd zal ik wel wat vraagjes loslaten.

Hierbij de eerste.
Ik zoek een 64-bits smartphone welke ik kan gebruiken op de controller.
Helderheid (alhoewel ik reeds een zonnekap besteld heb) en een lage prijs zijn de prio's.
Bij voorkeur geen Chinees merk want qua data en overheid hoogst onbetrouwbaar.
Alvast dank!
 
Geen Chinees merk, maar je gaat wel met een DJI drone vliegen?
Opmerkelijke combinatie als je het mij vraagt.


De handleiding van de Mini 2 geeft (zo heb ik begrepen) aan wat er o.a. gesupport wordt als toestel.
 
Dank je.
Ik weet het, helemaal er onderuit kom ik niet.
De manual is wat dit betreft al erg verouderd.
Vrouwlief heeft een 64-bits Samsung A40 die niet op de lijst staat, circa € 200 kost en het prima doet i.s.m. de controller.
Maaar misschien kan het voor minder daar ik het nogal veel poen vindt voor een toestel sec voor de drone.
 
Laatst bewerkt:
Als je een speciale telefoon aanschaft voor je drone had je beter de Mini 3 kunnen bestellen. Dan heb je een scherm in de afstandsbediening en ben je uiteindelijk net zoveel geld kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM
Dank voor alle reacties.
Maar welke telefoon komt nou in beeld?
 
Dank je.
Zoals gemeld heb ik dit gelezen.
Zie een van mijn vorige posts en ik citeer:

De manual is wat dit betreft al erg verouderd.
Vrouwlief heeft een 64-bits Samsung A40 die niet op de lijst staat, circa € 200 kost en het prima doet i.s.m. de controller.
Maaar misschien kan het voor minder daar ik het nogal veel poen vindt voor een toestel sec voor de drone.


en

Helderheid (alhoewel ik reeds een zonnekap besteld heb) en een lage prijs zijn de prio's.
 
Het feit dat een telefoon niet in de lijst staat betekent inderdaad niet dat de DJI Fly app niet zou kunnen werken.
Zoals al aangegeven heb ik de Huawei P30 Lite, en ook die staat niet in de lijst. Toch doet ie het tot nu toe prima.
 
Toch doet ie het tot nu toe prima.
Je zegt het goed 'tot nu toe'. Bij een update wordt de app getest op de toestellen die op de lijst staan en heb je kans dat op andere toestellen de nieuwe versie van de app problemen geeft. Wil je zekerheid, dan zou ik bij aanschaf toch voor een toestel uit de lijst gaan.
 
Ok en dank.
Ik had een stroom aan bruikbare telefoons verwacht maar dat is wat naief gebleken.
Oplossing: Ik neem de telefoon van vrouwlief over voor de drone en vrouwlief scoort een nieuw toestel met gewenste betere (camera)specs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ger121
Ik gebruik een samsung a50, aangeschaft op marktplaats bijna 2 jaar geleden voor net op de 100 euro.
Moet nu voor minder kunnen. Gebruik deze speciaal voor de drone.
Bevalt erg goed, groot genoeg, goed scherm en lange batterijduur.
 

Op deze site staan toestellen die compatible zijn.
Zelf vlieg ik met een Samsung A70 en dat werkt perfect.

Wil eigenlijk met een tablet gaan vliegen. Heb een hele stapel Samsung tablets liggen (wie wat bewaart die heeft wat) maar geen enkele blijkt compatible te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Kijk, dank je!
Dit is nog eens een mooie lijst.
Gaat nu vast lukken.
Thanks!
 
Zie dat je 122 jaar bent.. Snap nu.. kan je wel wat hulp gebruiken. :D :p
 
Precies.
Het is niet eenvoudig op deze leeftijd :).
Maar gelukkig heb ik jullie.
 
Tablets zouden wezenlijk minder lictsterkte hebben.