Welke smartphone’s (android) gebruiken de forumleden voor de Dgi Fly app

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Als je een S9/S7/S8 hebt liggen zonder SIM card dan test je dat toch gewoon?

Het GPS signaal dat DJI Fly App gebruikt komt van je Drone en NIET van je smartphone dus ook zonder SIM (of Smartphone in Flightmode) moet je nog steeds kunnen vliegen op GPS en niet terugvallen op ATTI denk ik (kan dat niet testen wat ik anders altijd zo doen)
Tevens schakelt Flightmode de 'location' niet uit op je Smartphone.
Waarschijnlijk zal alles werken met een telefoon mits je Google Maps kaarten offline hebt gedownload aangezien je telefoon dan de Drone GPS gegevens kan interpreteren.

Dit zijn slechts mijn ideeen en ik kan dus fout zitten.
 
Ik gebruik tot tevredenheid de Huawei P smart 2019. Deze staat overigens niet n die lijst bij eerdere melding
 
Hallo allemaal

Ik heb een DJI Mavic Mini en een iphone SE 2. Een maat van mij had voorgesteld dat ik een oude “lege” telefoon het beste kon gebruiken om mee te vliegen ipv mijn gewone telefoon.
Ik kreeg zijn oude Android daarvoor. Ik ben niet bekend met Android telefoons verder. Dat werkt prima alleen heb ik het bekende probleem dat de RC mijn telefoon oplaadt. (Daar heb ik elders op de form al gelezen)
Maar verder bevalt deze setup mij heel goed. Dus ik wil de oude Android vervangen door een oude Iphone. Mijn vraag is waar moet ik naar kijken? Ik gebruik een telefoon zonder sim kaart en verbind met de wifi hotspot van mijn SE anders heb ik geen map in beeld.

Alvast bedankt ;)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Misschien kan ik je door de volgende video inspireren om gewoon je Iphone SE te gaan gebruiken:
 
Mijn SE is mijn gewone telefoon. Die gebruik ik wel. Maar om levensduur van mijn SE te besparen wou ik de oude Android van me maat gebruiken voor vliegen en video bewerken. Je hebt op een Android meer mogelijkheden qua opslag.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb vandaag voor het eerst gevlogen met mijn Mini 2, en daarvoor gebruik gemaakt van de Huawei P30 Lite. Deze combi werkt als een speer.
 
  • Leuk
Waarderingen: PaulJ
Nou gelukt!

Na een paar uren stoeien (als apple gebruiker) met de moto G6 heb ik hem geroot en een app kunnen installeren waardoor de RC hem niet oplaad.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Nou gelukt!

Na een paar uren stoeien (als apple gebruiker) met de moto G6 heb ik hem geroot en een app kunnen installeren waardoor de RC hem niet oplaad.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Tja.
Ook al boeit het me niet dan mijn Note 20 Ultra 5G zich oplaad via de RC is rooten van mijn telefoon geen optie aangezien ik dan de nodige fuctionaliteit en garantie verlies.

Toch eens kijken of dit niet met ADB (=Android Debug Bridge) kan die ik al heb draaien.
 
Tja.
Ook al boeit het me niet dan mijn Note 20 Ultra 5G zich oplaad via de RC is rooten van mijn telefoon geen optie aangezien ik dan de nodige fuctionaliteit en garantie verlies.

Toch eens kijken of dit niet met ADB (=Android Debug Bridge) kan die ik al heb draaien.

Ik snap je heel goed. Deze Android is niet mijn “dagelijks gebruik” telefoon. Ik ga deze alleen voor het vliegen gebruiken. En het is een oud toestel die ik op deze manier toch nog kan gebruiken. Dus ik dacht, waarom niet. Scheelt mijn SE wat gebruikers uren :)


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Helaas lijkt het zo te zijn dat, om een Android zo te modificeren, die echt rooted moet zijn en ADB ook geen optie is.

Ik had nog een Motorola 5g plus liggen maar helaas pindakaas wil daar de DJI Fly app niet op installeren.

Ik blijf wel vliegen met de Note 20 Ultra 5G. Want om nu een aparte smartfone te kopen om te vliegen ......
Had ik 2 jaar geleden mijn Samsung S7 Edge en daarna Note 8 maar niet verkocht.

Die Note 20 Ultra 5G heeft in ieder geval een zeer helder scherm met 1500 nits max. en gaat de komende jaren wel blijven aangezien ik in ieder geval major updates tot en met Android 13 ga krijgen waarna nog enige tijd security updates.

'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de OnePlus 8 Pro. Groot beeld, scherp en past perfect in de controller van de Mini 2. Controller van de Mini 1 vertrouw ik hem niet in.
 
Wie weet een huawei honor x8 , heb daar goede ervaringen mee
en wie weet eens denken aan een tablet voor een nog groter scherm ?