Welke smartphone’s (android) gebruiken de forumleden voor de Dgi Fly app

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wydrie

New Member
Lid geworden
6 sep 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Ruurlo
Beste mensen, Ik overweeg de aanschaf van een Dgi Mavic mini.
Mijn huidige smartphone, Moto G5s plus, gaat niet werken met deze app. Dit staat ook in de lijst die Dgi zelf uitgeeft (Moto G5s plus-niet compatible) Kan hem zelfs niet vinden in de app store. Wat er wel in de compatible lijst staat zijn over het algemeen wat oudere toestellen. Ik heb begrepen dat de processor van een bruikbare smartphone in ieder geval 64 bits moet zijn. Ook de dikte mag variëren tussen de 6.5 en 8.5mm. En niet langer dan 160mm anders past hij niet in de controller. Als ik een nieuwe smartphone (Android) ga kopen, wil ik het liefst een wat recenter model, met Android 10. Niet te duur, zo tot €300 zodat ik weer even vooruit kan. Ik zou het fijn vinden als forumleden die gebruik maken van de Dgi Fly app mij kunnen vertellen welk toestel (Android) zij gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld de Mavic mini en hiermee zonder haperingen vlot mee kunnen vliegen. Dat zou voor mij heel fijn zijn, zodat ik niet een verkeerd toestel koop. Alvast bedankt.
 
Je kunt ook een gebruikte overwegen, een Samsung Galaxy S9 heb je voor onder de €300.--, heeft superspecs en een helder Oled scherm dat prima te zien is in fel zonlicht. Ik zweer al jaren bij de Galaxy serie. Mijn oude S8+ is mijn trouwe maatje voor de Mavic mini.
 
  • Leuk
Waarderingen: wydrie
Ik gebruik altijd een Ipad mini 2... maar soms ook een telefoon als ik heel mobiel wil zijn..Ik gebruikte een Nokia 5.1 Plus, nu een Nokia 7.2.. werken prima met elke app van DJI.
 
Bedankt voor je tip, het is te overwegen maar dan loop ik wel weer achter wat Android betreft. Maar zeker mooi toestel

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Je kunt ook een gebruikte overwegen, een Samsung Galaxy S9 heb je voor onder de €300.--, heeft superspecs en een helder Oled scherm dat prima te zien is in fel zonlicht. Ik zweer al jaren bij de Galaxy serie. Mijn oude S8+ is mijn trouwe maatje voor de Mavic mini.
Bedankt voor je tip, het is te overwegen maar dan loop ik wel weer achter wat Android betreft. Maar zeker mooi toestel

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik altijd een Ipad mini 2... maar soms ook een telefoon als ik heel mobiel wil zijn..Ik gebruikte een Nokia 5.1 Plus, nu een Nokia 7.2.. werken prima met elke app van DJI.
Dus werken ook met de Dgi Fly app?. Het had begrepen dat deze app alleen voor de mini en air 2 is gemaakt

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Dus werken ook met de Dgi Fly app?. Het had begrepen dat deze app alleen voor de mini en air 2 is gemaakt

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
Ik begrijp niet goed wat je precies bedoelt, maar een iPad mini 2, dus niet de 1, en hoger werken prima met de DJI Go apps voor de Phantom, Inspire en eerdere Mavic toestellen, De DJI Fly app voor o.s de Mavic Mini, en de DJI Mimo app voor de Osmo Pocket.
Ook werken de genoemde telefoons goed met alle bovengenoemde apps.
 
Er zijn een aantal aspecten van belang bij de aanschaf van een telefoon in combinatie met dronegebruik.

- 64 bit architectuur noodzakelijk .
- Je hebt redelijk wat processorkracht nodig om het beeld stabiel op je telefoon te krijgen.
-Je wilt een zo helder mogelijk scherm.
- Veel geheugen

Dit maakt een budget telefoon redelijk onbruikbaar voor dit doel.

Wil je iets moderns met uitstekende hardware ën onder de €300, - kijk dan bijvoorbeeld eens naar een MI 10 Lite
verkrijgbaar voor €275-300
 
Er zijn een aantal aspecten van belang bij de aanschaf van een telefoon in combinatie met dronegebruik.

- 64 bit architectuur noodzakelijk .
- Je hebt redelijk wat processorkracht nodig om het beeld stabiel op je telefoon te krijgen.
-Je wilt een zo helder mogelijk scherm.
- Veel geheugen

Dit maakt een budget telefoon redelijk onbruikbaar voor dit doel.

Wil je iets moderns met uitstekende hardware ën onder de €300, - kijk dan bijvoorbeeld eens naar een MI 10 Lite
verkrijgbaar voor €275-300
Bedankt, daar kan ik wat mee. En met deze smartphone kan ik dus zonder probleem en haperingen contact maken met de controller van de Magic mini?

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Ik begrijp niet goed wat je precies bedoelt, maar een iPad mini 2, dus niet de 1, en hoger werken prima met de DJI Go apps voor de Phantom, Inspire en eerdere Mavic toestellen, De DJI Fly app voor o.s de Mavic Mini, en de DJI Mimo app voor de Osmo Pocket.
Ook werken de genoemde telefoons goed met alle bovengenoemde apps.
Sorry voor de verwarring, maar ik bedoelde alleen de door jou genoemde Android toestellen. Ik ben alleen geïnteresseerd in de combinatie Dgi Fly app met de controller van de Magic mini. Want als ik een nieuwe smartphone moet aanschaffen en het communiceerd niet goed, dan heb ik voor niets mijn centjes uitgegeven. Ik moet de mini nog aanschaffen, vandaar het onderzoek.

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Bedankt, daar kan ik wat mee. En met deze smartphone kan ik dus zonder probleem en haperingen contact maken met de controller van de Magic mini?

Ik neem aan dat je de Mavic Mini bedoeld, een Magic Mini is mij onbelkend



mi10.png
 
Er zijn een aantal aspecten van belang bij de aanschaf van een telefoon in combinatie met dronegebruik.

- 64 bit architectuur noodzakelijk .
- Je hebt redelijk wat processorkracht nodig om het beeld stabiel op je telefoon te krijgen.
-Je wilt een zo helder mogelijk scherm.
- Veel geheugen

Dit maakt een budget telefoon redelijk onbruikbaar voor dit doel.

Wil je iets moderns met uitstekende hardware ën onder de €300, - kijk dan bijvoorbeeld eens naar een MI 10 Lite
verkrijgbaar voor €275-300
Ik heb nog even naar de afmetingen van de Mi 10 lite gekeken maar die is 163mm lang. Past deze wel in de controller van de mavic mini, daar 160mm wordt aangegeven als max. Zou de Mi note 10 lite ook wat kunnen zijn, deze heeft een lengte van 158mm

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Zou moeten passen, dan haal je iig het maximale eruit.


163.png
 
Ik heb voor DJI Go 4 en DJI Go 5 (=DJI Fly) tot nu toe maar drie toestellen uitgeprobeerd: de OnePlus 3, de OnePlus 5, en de OnePlus 7 Pro.

(De 7 Pro is mijn huidige smartphone, de OnePlus 5 lijkt overleden, en na overschakelen van de 3 naar de 5 heb ik de 3 leeggemaakt en opnieuw ingericht zonder SIM en met alleen apps gebruikt voor dronevliegen erop, als single purpose drone controller phone.)

Nooit problemen gehad, eigenlijk, behalve dat de 7 Pro zo groot is dat hij een beetje moeilijk tussen de controller-pootjes van de controller van zowel de Spark als de Mavic Mini past. Het gaat net wel, maar het houdt niet over. Ook zijn de screen bevels daar heel klein, en ben je dan een deel van je scherm onder de houders kwijt, wat niet altijd handig is.
 
Ik heb voor DJI Go 4 en DJI Go 5 (=DJI Fly) tot nu toe maar drie toestellen uitgeprobeerd: de OnePlus 3, de OnePlus 5, en de OnePlus 7 Pro.

(De 7 Pro is mijn huidige smartphone, de OnePlus 5 lijkt overleden, en na overschakelen van de 3 naar de 5 heb ik de 3 leeggemaakt en opnieuw ingericht zonder SIM en met alleen apps gebruikt voor dronevliegen erop, als single purpose drone controller phone.)

Nooit problemen gehad, eigenlijk, behalve dat de 7 Pro zo groot is dat hij een beetje moeilijk tussen de controller-pootjes van de controller van zowel de Spark als de Mavic Mini past. Het gaat net wel, maar het houdt niet over. Ook zijn de screen bevels daar heel klein, en ben je dan een deel van je scherm onder de houders kwijt, wat niet altijd handig is.
Bedankt voor de info, ik neem alles in overweging.

Verzonden met mijn SM-T813 en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik de Samsung A71.
Werkt prima.
Hiervoor de Nokia 7.1, werkte ook goed.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Zelf ben ik 18 jaar actief in het modelvliegen.
Hoofdzakelijk big scale brandstof vliegtuigen.
Nu zou ik graag een mavic mini 2 kopen maar ben eerst nog vanalles aan het uitzoeken.
Op dit moment zit ik nog wat vast omtrent compatibele smartphones.
Zo te lezen zie ik hierboven al enkele modellen die kunnen werken.
Mijn telefoon is dit alvast niet dus zoek ik liefst 2de hands een ander, die ik enkel voor het dronevliegen zou gebruiken.
Dus als er hier nog mensen zijn die enkele modellen kunnen bevestigen die werken met de Dji Fly app zou dit super zijn.
Hoe meer keuze ik heb hoe makkelijker ik een geschikte smartphone kan vinden 2de hands.
Alvast bedankt.

Mvg Wes.