Welke settings voor Aurora Borealis?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

mentalernie

New Member
Lid geworden
20 sep 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
38
Locatie
Eindhoven
Hi,

Ik heb mijn Spark gevlogen met zonsopgang, overdag en zonsondergang.
Maar nog nooit 's nachts.
En zeker niet met als doel om Aurora Borealis / het Noorderlicht te filmen.

Ik wou in januari naar het noorden van Noorwegen gaan om dat te filmen en vroeg me af of er iemand is die weet hoe ik m'n Spark moet instellen?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
 
Ik denk dat de sensor in je Spark niet lichtgevoelig genoeg is om dit bijzondere fenomeen vast te leggen. Je kunt proberen de ISO zo hoog mogelijk op te krikken en een lange sluitertijd in te stellen, maar waarschijnlijk krijg je alleen maar een hoop donkere ruis te zien. Sorry. Ik zou als ik jou was gewoon omhoog kijken en genieten. Probeer het voor de rest van je leven in je herinnering te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: El Tigre de Aruba en DDD
Mijn ervaring met het Noorderlicht in maart 2016, met de camper in Gallivare (noord-Zweden), uit mijn blog:
Tegen 10 uur, juist als ik naar bed wil, zie ik groenige strepen aan de hemel. Aurora! Femma komt ook weer uit bed en samen kijken we vanuit de (warme) cabine naar het noorderlicht. Foto’s maken of filmen is lastig; de camera’s krijgen het beeld niet scherp. Het licht is ook niet sterk, het is geen top-avond, maar wij zien Aurora!
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager en Sjakie
Image1663733684.327977.jpg
Zelfs met een goede camera is het lastig om het scherp te krijgen.
Nadeel is dat je focus legt op een (klein) deel, terwijl het fenomeen zo’n groot deel van de lucht vult. Zou proberen een paar foto’s te nemen en van de rest gewoon genieten,


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: El Tigre de Aruba
Dus met mijn eenvoudige drone kan ik het beter bij overdag beelden houden :)
 
Met 8K en REC2020 kom je aardig op weg. Sony Airpeak aanschaffen :)