Mavic Mini welke SD kaart ?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
173
Waarderingsscore
35
Punten
28
Locatie
Delft
Ik ga de mini 3 fly more combo kopen met de RC smart controller.
ik denk aan een 128 GB SD kaart in de drone, moet ik de zelfde grote ook in de controller plaatsen??
hoe doen jullie dit?
 
Dat hoeft niet. Zoveel ga je daar niet opslaan. Je kunt schermopnames er opslaan, kaarten. Die laatste nemen niet veel ruimte in beslag en tenzij je constant schermopnames (video's) aan het maken bent kun je daar volstaan met een qua geheugen kleine(re) sd.
 
Ik heb zelf de Samsung EVO Plus 256GB microSDXC, na een vlucht met wel korte opnames, heb ik maar 11% van de kaart gebruikt. Maar de kaart was een koopje (34 euro bij Coolblue). Maar ik ben iemand die liever teveel ruimte heeft, dan te weinig!
 
Ik heb zelf de Samsung EVO Plus 256GB microSDXC, na een vlucht met wel korte opnames, heb ik maar 11% van de kaart gebruikt. Maar de kaart was een koopje (34 euro bij Coolblue). Maar ik ben iemand die liever teveel ruimte heeft, dan te weinig!
Doel je nu op de kaart in de drone of die in de RC? Ik neem aan dat je je vluchten op de drone opneemt
 
Doel je nu op de kaart in de drone of die in de RC? Ik neem aan dat je je vluchten op de drone opneemt
Voor de kaart in de drone neem ik de 128 GB daar neem ik mee op.
de kaart in de controller neemt toch ook de vluchten op voor eventueel snel ter plaatsen terug te kijken of zie ik dit verkeerd?
 
De fabrikant geeft doorgaans in de gebruiksaanwijzijng aan welke kaarten geschikt zijn.
Wijk je hiervan af dan kan dat compatibiliteits problemen geven.
 
Voor de kaart in de drone neem ik de 128 GB daar neem ik mee op.
de kaart in de controller neemt toch ook de vluchten op voor eventueel snel ter plaatsen terug te kijken of zie ik dit verkeerd?
Die worden, als je dat inschakelt, in de cloud opgeslagen.
Maar zelfs als je die daar ook permanent zou willen opslaan dan gaat het maar om luttele mb's
 
De fabrikant geeft doorgaans in de gebruiksaanwijzijng aan welke kaarten geschikt zijn.
Wijk je hiervan af dan kan dat compatibiliteits problemen geven.
Dat weet en ik kies ook een kaart zoals de fabrikant voorschrijft, maar het gaat mij om de kaart in de controller hoeveel GB moet deze zijn en neemt toch ook op om snel terug te kijken of zie ik dat verkeert.
 
Voor mensen die trouwens geen grote harde schijf hebben, kan ik bijvoorbeeld Mega.nz aanraden, ik heb daar een account van 8 terabyte, voor 20 euro per maand! (Gebruik hem voor meerdere dingen dan drone beelden maar ze hebben ook 2 terabyte voor 10 euro per maand en nog een kleiner plan.) MEGA
 
Voor mensen die trouwens geen grote harde schijf hebben, kan ik bijvoorbeeld Mega.nz aanraden, ik heb daar een account van 8 terabyte, voor 20 euro per maand! (Gebruik hem voor meerdere dingen dan drone beelden maar ze hebben ook 2 terabyte voor 10 euro per maand en nog een kleiner plan.) MEGA

Voor €120 heb je een harde schijf van 5tb, en dat is geen abonnement, die heb je voor altijd..


DJI Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Paris citytrip - sunrises & sunsets. Next video: Speulderbos 8K
 
Voor mensen die trouwens geen grote harde schijf hebben, kan ik bijvoorbeeld Mega.nz aanraden, ik heb daar een account van 8 terabyte, voor 20 euro per maand!
Dat uitroepteken aan het eind van de zin is waarschijnlijk omdat het zo duur is. Je koopt een externe HDD van 8TB voor rond de 200 euro.
Voor mensen die geen grote harde schijf hebben, raad ik dus aan om er zelf eentje te kopen.