Welke (goedkope) tablet voor de Mavic pro?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sraar

New Member
Lid geworden
8 jul 2017
Berichten
19
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
60
Locatie
Melderslo (Horst aan de Maas)
Hallo,

Ik vlieg de mavic nu met mijn iPhone 6s. Dit gaat prima maar een groter scherm is natuurlijk altijd mooier. Ik ben op zoek naar een goedkope tablet waar ik de DJI go app op kan draaien, dus mee kan vliegen.
Wie heeft er ervaring met een goedkope tablet, dus welke en waar te koop?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groet, Sraar.
 
Ik gebruik de Nvidia Shield K1 (E199,- bij Coolblu). Groot, helder scherm en voldoende snelheid. Helaas wordt deze geleverd met Android 7 waar de DJI Go 4 app regelmatig mee crashed. Ik heb dat opgelost door de tablet terug naar Android 6 te zetten, daarmee de garantie wel verspeeld. Maar ach, nu ben ik goedkoop voorzien van een prima werkende tablet voor mijn Mavic. Ik gebruik hem dan ook alleen voor de Mavic. (Het terugzetten naar versie 6 is een tijdrovend en nagelbijtend werkje. Zet hem eerst terug naar de oorspronkelijke fabrieksversie, android 5, geloof ik. Er is een Engelstalig video filmpje wat ik gebruikt heb:

maar er zijn er meer.)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hans,

Bedankt voor de tip. Het vliegen van de Mavic op scherm is prachtig. Vandaar ik dus op zoek ben naar dit soort oplossing. Ik zal het filmpje eens bekijken of ik het aan durf. Ik heb er wel zin in en ik ken mezelf en zal zeker niet blijven vliegen met een iPhone.

Gr, Sraar.
 
Ik gebruik een iPad mini 2, dat werkt geweldig goed.
De iPad past precies in de RC van de Mavic.

Ik kocht de iPad op marktplaats.nl, ze worden aangeboden rond de €200,-
 
Pas wel op met de iPad mini (zowel de oudere 2, als de nieuwere 4), veel mensen - waaronder ik - ondervinden namelijk veel problemen hiermee in combinatie met de DJI Go 4 app. Zeker bij warm weer krijg je al snel last van een haperende of zelfs uitvallende videofeed. Zie ook de klachten elders op dit forum. Het lijkt erop dat de processor van de iPad te zwaar belast wordt, waardoor deze opwarmt en dat zorgt er op een gegeven moment voor dat de videoverbinding wordt afgeknepen.
 
De Nvidia Shield K1 is niet meer te koop bij coolbleu. Ook op marktplaats kom ik er geen tegen. Van de koel of te warm worden van de iPad mini had ik al gelezen maar ik wist niet meer welke versie. Welke kan ik dan kopen zonder problemen :-(?
Nog even wachten tot iemand de oplossing voor mij heeft of mij wil helpen met een van de tablets want ik ga er zelf niet aan sleutelen. Ben bang dat ik er dan niet meer uit kom.

Gr, Sraar.
 
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de iPad, maar ik heb ook nog niet gevlogen met heel warm weer.

Als de DJI App te zwaar is voor een tablet, waar moet je dan mee gaan vliegen?
Moet je dan maar een game-pc mee op pad nemen?
 
  • Leuk
Waarderingen: peter schuiling en JH54
iPad mini kan geen 4K beelden verwerken. Ligt aan de processor. De GO2 app is echt een slechte editor dus als je bijvoorbeeld iPad mini (welke variant dan ook) gebruikt om te gaan vliegen en evt editen dan kan dit alleen in 2.7K kwaliteit. Ik importeer rechtstreeks 2.7K met een SD care reader en ik edit met iMovie en je ziet nagenoeg geen verschil. Warmte issue heb ik nog niet gehad...


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Na de laatste update van de go app heb ik helemaal geen problemen meer met de iPad 4. Ook als deze zeer warm is.

In de vorige app had wel een issue. Maar deze is verholpen.
Dus de problemen die wdejager onder vindt heb ik niet meer. Ik draai wel op iOS beta 11 developers.

Gr Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo,

Ik vlieg de mavic nu met mijn iPhone 6s. Dit gaat prima maar een groter scherm is natuurlijk altijd mooier. Ik ben op zoek naar een goedkope tablet waar ik de DJI go app op kan draaien, dus mee kan vliegen.
Wie heeft er ervaring met een goedkope tablet, dus welke en waar te koop?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groet, Sraar.
ik heb onlangs de iPad air 2 werkt perfect en vlug gewoon een referbisch