Welke functies aan C1 en C2 knop Smart Controller DJI toekennen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Janosh

Member
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
37
Waarderingsscore
8
Punten
8
Leeftijd
73
Locatie
Beverwijk
Sinds kort ben ik in het bezit van een Mavic 2 Pro met Smart Controller. Aangezien ik een beginner ben, ben ik benieuwd wat de meest handige functies zijn om aan de C1 en C2 knop toe te kennen. Ik ga de drone hoofdzakelijk voor landschap fotografie en video gebruiken.
 
Ik gebruik één van de 2 knoppen om de gimbal snel omhoog&omlaag te draaien, de ander is ingesteld om snel naar de uitgebreide camerasettings te gaan.
 
Sinds kort ben ik in het bezit van een Mavic 2 Pro met Smart Controller. Aangezien ik een beginner ben, ben ik benieuwd wat de meest handige functies zijn om aan de C1 en C2 knop toe te kennen. Ik ga de drone hoofdzakelijk voor landschap fotografie en video gebruiken.
Ik heb niet dezelfde drone en controller maar ik heb een 5 richtingknop en ik gebruik ze om:
Schakelen tussen fpv en map
Schakelen tussen foto en video (de knop op je mobiel)
Camera helemaal naar onder/recht vooruit
Zelf check (vgm heeft DJI dit niet maar dan kijkt tijdens het vliegen of alles in orde is)
Camera settings.

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 
De smart controller heeft naast C1 en C2 ook een 5D-knop Hiddedrone. Dat maakt het allemaal nog lastiger, of makkelijker. Eén van de functies van de 5D-knop is om de gimbal snel naar beneden of omhoog te draaien. Aangezien bij mij de nadruk op foto/video zal komen te liggen, zal ik camera gerelateerde functies onder C1 en C2 zetten denk ik.
Dank voor jullie reacties.