Welke framerate gebruiken voor opnames?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Luuk Kenselaar

New Member
Lid geworden
29 apr 2020
Berichten
9
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
23
Locatie
Haarlem, The Netherlands
Ik vraag me af welke framerate ik het best kan gebruiken voor "cinematic" video opnames.
Sommige mensen gebruiken 24, 25 of 30 beelden per seconden.
Is er iets van een standaard die gebruikt wordt?
Als je 30 beelden per seconden schiet dat kan je dit toch niet later omzetten naar 24fps?
 
Ik film al jaren op 30fps... Soms op 60 als ik van plan ben slowmos te gebruiken (60fps kun je 50% vetragen op een 3fps timeline zonder verlies)

24 en 25fps heb ik nog nooit gebruikt
 
Ik vraag me af welke framerate ik het best kan gebruiken voor "cinematic" video opnames.
Sommige mensen gebruiken 24, 25 of 30 beelden per seconden.
Is er iets van een standaard die gebruikt wordt?
Als je 30 beelden per seconden schiet dat kan je dit toch niet later omzetten naar 24fps?
Je kan later van 30 naar 24 of 25 frames, maar omgekeerd is lastiger. Omzetten is niet optimaal.
 
Jij geeft aan dat je een cinematic look wil voor jou opnames , dan moet je toch echt naar 24fps .
24fps is ook de standaard qua films en word daarom ook veel gebruikt in drone shots die echt filmische moeten overkomen voor het menselijk oog... En vergeet je nd filters niet dan als je het af wil maken..
Ik vraag me af welke framerate ik het best kan gebruiken voor "cinematic" video opnames.
Sommige mensen gebruiken 24, 25 of 30 beelden per seconden.
Is er iets van een standaard die gebruikt wordt?
Als je 30 beelden per seconden schiet dat kan je dit toch niet later omzetten naar 24fps?

Verzonden met mijn CPH1907 en de Dronepilots.nl app