Welke apps zijn aan te raden voor het gebruik van drones?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bart Kanters

New Member
Lid geworden
7 mei 2017
Berichten
20
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
42
Locatie
Amsterdam
Hoi allen,

Eind van deze maand ben ik van plan een Mavic Pro te gaan halen en ben alvast een beetje mijn telefoon van apps te voorzien, nu is mijn vraag welke apps moet ik hebben of zijn aan te raden ge downloaden?
DJI Go4, Hover, Hangar 360 en deze app heb ik al en de website van Aeret.nl ben ik ook al bekend mee. Verder heb ik al Litchi op mn lijstje staan.

Verdere tips zijn welkom.

Groetjes,

Bart Kanters


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • NL AirspaceAVOID - Gratis (Android - iOS) Dagelijks geupdate NOTAM Info (Nederland).
DJI Apps:
  • DJI Go - Gratis (Android - iOS) P(3,4), I(1), M(100,600), Osmo (Alle modellen).
  • DJI Vision - Gratis (Android - iOS) P(2V+). Wordt niet meer geupdate.
  • Litchi - €23~25 (Android - iOS) P(2V+,3,4), I(1).
  • AutoPilot - € 29,99 (iOS) P(3,4), I(1), M(100,600), A(2,3).
  • DroneDeploy - Gratis, Abo (Android - iOS) P(3,4), I(1), M(100).
  • Pix4Dcapture - Gratis, Abo (Android - iOS) P(3,4) I(1), Parrot Bebop2, 3DR Solo (Android).
  • DronePan - Gratis (iOS) I(1).
  • FPV camera - €8,99 (iOS) P(3,4), I(1), M(100,600).
  • Vision Pilot - €9,99 (Android - iOS) P(2V+).
  • Drone VR - Gratis, IAP (Android - iOS) P(2V+,3,4), I(1).
  • Dream Flights - €42,99 (Android - iOS) P(3A/P,4) I(1).
  • Airnest - €14,99 (iOS) P(3,4) I(1).
  • Vertical Studio - (Android - iOS) P(3) I(1).
bovenstaande geknipt en geplakt uit een wat ouder onderwerp op deze site.

succes

Bert
 
  • NL AirspaceAVOID - Gratis (Android - iOS) Dagelijks geupdate NOTAM

  • Een must. Al was het alleen maar omdat daarin het luchtruim afgebeeld staat zoals het werkelijk is en geen veel te grove (en hier en daar nalatige) benadering door cirkels om punten, zoals Hover dat doet.
    NOTAMs zijn ook zeer welkom, zeker als er weer eens van die grote militaire oefeningen plaatsvinden. Gegarandeerd dat je dan laagvliegende Chinooks tegenkomt in de aangegeven gebieden. Same here: NOTAM gebieden als geografisch correct gebied in plaats van een cirkel zoals in vele andere apps.
    En het is gratis!
    Overigens, dat AirspaceAVOID gratis is, vindt zijn oorsprong in het beleid om airspace infringements in General Aviation terug te dringen. De app is door LVNL niet alleen goedgekeurd, maar zelfs gesponsord om dat voor elkaar te krijgen.




    In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Bart Kanters