Welk filter voor Dji mini 3 pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Fillizzz

New Member
Lid geworden
2 mrt 2023
Berichten
10
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
47
Locatie
Flevoland
Besten,

Ik ben pas zeer recent begonnen met de nieuwe dronehobby. Ik heb een Dji 3 mini pro aangeschaft en nu wil ik vragen welke filter(s) raden jullie aan? Combi filters ja of nee, welk merk etc.
 
Ik wil graag zo mooi en helder mogelijke beelden.
 
Dan moet je zorgen dat de belichting gewoon goed is!

Hou je bv van verzadigde kleuren in blauwe luchten en groene bladeren, en minder reflectie dan zou ik zeker polarisatiefilter(s) aanschaffen..

Wil je een specifieke sluitertijd hebben met filmen, dan zul je in de lente en zomer wel een paar ND filters willen hebben..

Verder: alles wat je voor je lens zet zorgt voor een vermindering van kwaliteit..
 
  • Leuk
Waarderingen: Fillizzz
Ah ok dus het is een misvatting dat de kwaliteit er beter op wordt. Dus als ik polarisatie wil ivm mooie kleuren en dan bij zonnig weer raad je dus een combi filter aan?
 
Als je thuis zelf door het raam kijkt is de kwaliteit van wat je ziet toch ook minder dan dat je het raam open doet? Je zet iets voor het beeld, en dat is nooit net zo helder als dat je er niks voor hebt.

Goede filters zijn niet voor niks erg duur. Dit is oa ivm kwaliteit glas..

Ik heb een polarisatiefilter voor op mijn systeemcamera, kost zo’n €350.. En ja, dat is kwaliteit..

Als jij een bepaalde sluitertijd zoekt dan zou je wel voor een combi kunnen gaan, maar wat als je dan juist weer wél weerspiegeling wil?
 
Besten,

Ik ben pas zeer recent begonnen met de nieuwe dronehobby. Ik heb een Dji 3 mini pro aangeschaft en nu wil ik vragen welke filter(s) raden jullie aan? Combi filters ja of nee, welk merk etc.
Bij voorbeeld er zijn vele filmpjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Fillizzz