Het ligt er ook een beetje aan welke capaciteit de accu's hebben. De Phantom 1 heeft namelijk maar 2200mAh accu's. Als deze deels ontladen zijn, zijn ze eigenlijk net te leeg om een nieuwe vlucht te starten. Maar goed, de totale vliegtijd is dan ook maar iets van 8 minuten gemiddeld. Als de phantom 1 met zijn rode led waarschuwt dat de accu leeg is, heb ik nog tijd genoeg om rustig te landen. Als ik daarna de accu's ga meten zitten ze ongeveer bij het "storage" voltage. Feitelijk zijn ze dan nog niet écht leeg. Je kan de waarschuwing in de Phantom wel nog wat omlaag zetten, zodat je net wat meer vliegtijd haalt. Wel oppassen met oudere accu's.
Ik heb een korte tijd een Phantom 2 gehad, deze had aanzienlijk meer vluchttijd. Met een halve accu durfde ik best nog een nieuwe vlucht aan te gaan. Wel lette ik dan extra goed op de waarschuwingsleds.
Betreft het ontladen van de Phantom 2 accu's (en ik neem aan dat dit ook geldt voor de p3 en p4) word inderdaad aangeraden om deze eens in de zoveel tijd tot 8% leeg te maken en dan volledig op te laden. Dit deed ik zelden met de drone zelf. Ik had hiervoor een aparte module die ik op de accu's kon klikken. D.m.v. een halogeen lampje werd deze leeg getrokken, en voordat deze te ver ontladen werd, schakelde deze uit.
Té ver ontladen resulteert inderdaad in een hete en bolle lipo, en die zou ik dan niet meer gebruiken.