Wel groepen (luide)Mountainbikers, loslopende honden en paardrijden. Maar geen drones?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik hoop dat de regelgeving wat genuanceerd wordt.
bij ons in de buurt is een mooi gebied waar ik zo nu en dan wandel, de Kalmthoutse heide.

zou er graag de mini 3 eens uitlaten (De stille vd twee).
prachtig.

maar mag nie hè
 
Ik ben nieuw hier en alle deze regels en beperkingen weerhouden mij er (bijna) van om een drone aan te schaffen. Ik heb het voornemen om zakelijk drones in te zetten o.a. voor inspectie maar door de wet en regelgeving lijkt het bijna onmogelijk te worden. En even een stukje mooie natuurlijk filmen mag niet maar ze mogen wel met quads etc er doorheen scheuren... hoe krom.?!?!
 
Ik ben nieuw hier en alle deze regels en beperkingen weerhouden mij er (bijna) van om een drone aan te schaffen. Ik heb het voornemen om zakelijk drones in te zetten o.a. voor inspectie maar door de wet en regelgeving lijkt het bijna onmogelijk te worden. En even een stukje mooie natuurlijk filmen mag niet maar ze mogen wel met quads etc er doorheen scheuren... hoe krom.?!?!
Wat wil je gaan inspecteren? Voor zakelijke gebruikers zijn er echt wel mogelijkheden, maar de kans bestaat dat je actief moet worden in de Specific categorie. En dat brengt aardig wat huiswerk met zich mee (en kosten).
 
In eerste instantie daken, zonnepanelen, kassen etc, Mogelijk dat ik daarnaast af en toe wat foto's en video's zal maken. Ik was van plan ook met infrarood beelden te gaan werken maar de huidige drones hebben geen Cx label en dan bestaat de kans dat die van 2024 in A3 vallen en niet bekend is of die dan nog wel een Cx label krijgen. Maar gezien alle regels twijfel ik wel of het haalbaar is en aangezien ik zelf in een laagvlieggebied woon wil ik starten in de Open Categorie met een DJI Mini 2/3
 
Ik ben een paar weken geleden een lang weekend in Zeeland geweest. Grevelingen meer is één groot Natura2000 gebied. (Algemene regel is verboden voor drones. )

Het zag zwart van de mensen met jetski's, kites surfers, en speedboten. Besloten toch mijn mini3 pro de lucht in te laten. Haha.

Gezond verstand gebruiken. Niet bij luchthavens en industrie. Laagvlieg gebieden HOTAMs in de gaten houden. Privacy respecteren en dieren met rust laten. Als je dat in je achterhoofd houdt valt best mee hoor. Je mag echt wel wat in open categorie..
 
  • Leuk
Waarderingen: cappellen