Weer beperkt vliegverkeer op Gatwick; drones mogelijk bestuurd door milieuactivisten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.327
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Twee dagen nadat er voor het eerst drones nabij Londen Gatwick werden gesignaleerd met een sluiting van het luchtruim tot gevolg komt het luchtverkeer langzaam weer op gang. Ondanks de klopjacht op de dronepiloten werden er donderdag laat in de middag nog drones gesignaleerd. Inmiddels houdt de politie rekening met de mogelijkheid dat goed georganiseerde milieuactivisten achter de disruptie zitten.

Lees verder
 
Milieu TERRORISTEN
 
Hopelijk betekent dit bericht op AD.nl dat de veroorzakers van de chaos rond Gatwick gepakt zijn. Benieuwd naar enige verdere informatie de komende tijd..
 
Politie heeft inmiddels 2 personen gearresteerd en hopelijk is het nu voorbij.
Vliegverkeer komt weer langzaam op gang.
Lees ook de verklaring van Rob van Nieuwland voorzitter van DARPAS , een organisatie van drone-bedrijven in Nederland.
Hij noemt het een keukenmes probleem en zegt o.a dat het hele gedoe omtrent Gatwick bepaald niet negatief hoeft te zijn voor drones.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dit schijnt het duo te zijn dat de hele commotie veroorzaakt heeft: Man and woman arrested over ‘criminal use’ in drone disruption at Gatwick (gearresteerd en wel)

En nog wat meer achtergrondinformatie van the Verge, waarbij het mij niet helemaal duidelijk wordt of het
Israeli-built drone defense system called a “Drone Dome,” designed to intercept the device’s radio signals
(zoals blijkbaar opgezet op Gatwick door defensie) nu daadwerkelijk geholpen heeft de locatie van de piloot te achterhalen zodat het duo gearresteerd kon worden waar dat eerder niet gelukt was.
 
Laatst bewerkt:
Dat hele Gatwick-verhaal wordt steeds gekker. Vond het al vreemd dat er nergens duidelijke beelden waren als er zoveel met drones gevlogen zou zijn dat een vliegveld drie dagen dicht zou moeten. Ik ben er nu helemaal klaar mee... The Gatwick Drone Story Just Got Even Weirder