Webinar EU wetgeving drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Voor wie de mail van het ministerie van IenW niet heeft gekregen: zet 13 oktober vast in je agenda! Dan vindt er tussen 20:00 en 21:00 een webinar plaats over de Europese droneregelgeving.

Zie deze pagina voor meer info.

Je mag 1 vraag indienen. Ik heb de volgende vraag ingezonden:

- Welke *praktische* stappen moet ik doorlopen om te kunnen gaan vliegen in de Specific categorie?

Andere vragen die ik had willen stellen:
- is al bekend hoe de zonekaart van Nederland eruit gaat zien?
- is de politie up to speed wat betreft handhaving, en dan vooral met het ook op de overgangsperiode mbt legacy drones en bestaande papieren?
- klopt het dat je in de Open categorie in veel gevallen gewoon boven bebouwde gebieden mag vliegen, zo lang je maar de minimale afstand tov mensen op de grond aanhoudt?
- is al bekend hoe het ROC-light cq het ROC omgezet gaat worden?
- vanaf wanneer starten de opleidingen en kan men zich registreren?

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

MinIenW_2020-Sep-17.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
In een email van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat die ik ontvangen heb staat de volgende informatie:

Beste droneliefhebber,



Op dinsdag 13 oktober van 20.00 tot 21.00 uur organiseert het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een gratis webinar over de Europese wetgeving voor drones in Nederland. Deze nieuwe regels gelden vanaf 31 december 2020.

Heeft u een drone of werkt u met dronevliegers? En bent u benieuwd wat er voor u gaat veranderen? Tijdens het webinar gaan we concreet aan de slag met dit onderwerp. We zorgen voor interessante sprekers en u kunt uw vragen stellen tijdens het programma.

Meer informatie en het programma volgen zo snel mogelijk. Wilt u zich alvast opgeven? Dat kunt u doen door het registratieformulier in te vullen. Heeft u een belangrijke vraag die u aan ons wilt stellen? Dan kunt u dat aangeven op het registratieformulier. De meest gestelde vragen zullen we tijdens het webinar beantwoorden.
We kijken uit naar uw digitale aanwezigheid op 13 oktober.



Met vriendelijke groet,

Goriska van Cooten,
Programmamanager drones
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Ik heb geen idee of het hier eerder door mij genoemde webinar (met website droneseminar.nl) hetzelfde is als deze (met een opgeschoven datum van 29 september naar 13 oktober), maar doe er je voordeel mee.

Update: er zijn dus twee verschillende seminars/webinars, twee weken van elkaar, georganiseerd door verschillende partijen.
 
Laatst bewerkt: