Mavic Mini Weak Signal melding bij open terrein

Mike.vv

Member
Lid geworden
7 jun 2021
Berichten
45
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
52
Locatie
Maarssen
Afgelopen week was ik in Italië en heb ik bij Lago di Mezzola mooie opnames kunnen maken.
Ondanks dat het groot meer was kreeg ik diverse keren melding "Weak Signal" , de drone vloog ongeveer 40 meter hoog en 125 meter ver. Überhaupt merk ik vaak de melding "Weak Signal" of "Signal interference" als ik aan het vliegen ben.

Is dit typisch iets van de mini of heeft de mini 2 hier ook last van?
 
Ik heb er ook met de Mini 2 wel eens last van zonder dat ik daarvoor een duidelijke oorzaak aan kan wijzen.
Ik zie het weinig (ik vlieg eigenlijk alleen maar in open gebieden), maar het komt dus wel eens voor.
 
Met mijn mavic mini had ik boven het bos achter mijn huis ook af en toe een Weak Signal op 200 meter afstand maar met mijn mini 2 kan ik boven het zelfde bos veel verder komen zonder die melding.
Dat was ook o.a. de reden om een mini 2 te kopen.
 
Ik heb hetzelfde met de mini (één) deze heeft een WiFi verbinding en dat is niet zo stabiel als wat de mini 2 heeft (ik dacht dat het os 2).Ik raak er nu wat minder van in paniek dan in het begin maar storend vind ik het wel,desondanks geen rede om daarvoor de mini 2 aan te schaffen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Peter, ik raak er ook steeds minder van in paniek maar als je voor open water staat, op een vlucht van 8 minuten waarbij de verste plek 336 meter was je 15x de melding weak signal krijgt...
 
  • Leuk
Waarderingen: peterp0st
Ah, ik kan me die onrust zo goed voorstellen, het is ook de rede dat bijna nog nooit boven open water heb gevlogen. Toch zie ik genoeg video’s op het net waarbij ze met de mini over water vliegen. Ik denk dat de wat meer ervaren mini-piloten deze eigenschap wel kunnen relativeren.(en die zitten ook op dit forum :) )
 
indien je mini nu echt helemaal het contact verliest, keert hij dan niet gewoon terug via de RTH procedure? Dan is het nog net gelijk of je nu over water of over land vliegt? Ik vlieg zelf met een 2 pro en was eerst ook bang, maar of hij nu van 40 meter in zee/water valt of op het land te pletter stuikt, je verliest hem toch. Als je geen verzekering hebt ben je hem dus toch kwijt. Anders keert hij terug … vandaar dat ik nu niet banger ben boven water of boven vaste grond.

Groetjes,
Riho