Phantom 3 Std/4K Weak image transmission signal

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

jessevanriessen10

New Member
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
28
Locatie
Spaarndam
Hallo,

Ik heb sinds kort een Phantom 3 SE en ik ben er tot nu toe erg tevreden mee, alleen nog erg zoekende naar de juist instellingen voor bijvoorbeeld de beste foto's en video's.

Vliegen gaat mij al aardig af alleen krijg ik steeds de melding "Weak image transmission signal'' als ik nog niet eens ver weg ben gevlogen. Ligt dat misschien aan mijn telefoon die ik gebruik of heb ik nog niet de juiste instellingen ingesteld? Wie o wie kan mij daar verder in helpen?
(En wat is een goed video edit programma?)

Mijn dank is groot!

Groetjes Jesse[/QUOTE]



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Jesse,

Allereerst welkom op het forum. De Phantom 3 SE maakt gebruik van een gepimpte wifi-verbinding voor het overdragen van beeld. (De duurdere Phantom 3 Pro en 4 maken gebruik van Lightbridge). Helaas is die verbinding niet zo heel erg sterk, zeker niet als je in de buurt van bomen of gebouwen staat. Probeer dus zoveel mogelijk vrije ruimte om je heen te hebben en zorg ervoor dat er geen obstakels tussen zender en drone zitten. Het ligt niet aan je telefoon. (En wellicht heeft @fredz tips mbt het versterken van het signaal)

Wat betreft instellingen voor fotografie en video, en het monteren van video's, daarover lees je heel veel meer in mijn twee boeken over deze onderwerpen: Dronefotografie en Dronevideo's maken. In die boeken worden alle aspecten behandeld, van vliegtips tot settings en bewerking, met veel voorbeelden en praktische tips.

Als je gerichte vragen hebt over dronefotografie of het maken van video's dan kun je die hier ook kwijt.
Succes!
 
Hi Jesse, bij welke afstand geeft hij deze melding? Toevallig heb ik vandaag een opname van mijn scherm gemaakt waarbij de SE na 150 tot 200 meter de verbinding al verliest.. (ja ik ben op de hoogte van de maximale afstand..!)
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Hey Jesse,
Welkom, ook bij de duurdere Pro heb je dat nog wel eens hoor. Met name als je recht naar boven gaat wil hij sneller dan vooruit zwak signaal geven.
Probeer gewoon als je zwak signaal hebt de drone stil te laten hangen en speel beetje met de stand van je antenne's.
 
  • Leuk
Waarderingen: jessevanriessen10
Hallo,

Ik heb ook een phantom 3 se en heb regelmatig hetzelfde probleem.met no image transmission signal, en weak signal. Ik zit er over te denken om een WiFi versterker aan te schaffen. Dus nu vroeg ik mij af, helpt dit voldoende en waar moet ik op letten. Merk en type?
 
Ik zie regelmatig van die reflector dingen die je over de antenne's schuift. Geen idee of die ook daadwerkelijk wat doen maar misschien dat iemand zijn ervaringen hiermee wil delen.

Volgens mij zijn die dingen op een Pro met lichtbridge zinloos.
 
Ja je kan inderdaad van alles aan je remote hangen om te proberen het signaal te versterken. Ik zie op YouTube dat dat niet altijd veel verschil uitmaakt.

Ik ben van mening dat je drone van minimaal €600,- verder moet kunnen vliegen dan de 200 meter die eerder genoemd is en dat het dus een ondeugdelijk product is.
 
Laatst bewerkt:
... gelukkig vond de leverancier van de Drone hetzelfde, ik heb de Drone teruggebracht en mijn geld retour... de vraag nu: nog een keer een 3SE kopen? Incidenteel fout?
 
Het probleem van de P3SE is dat deze oorspronkelijk met teveel vermogen op de (CE) markt is gezet. DJI heeft met firmware V01.05.0040 en app versie 3.1.23 het vermogen terug gebracht. Dat heeft als gevolg dat er (te) weinig vermogen is om nog goed te vliegen. DJI voldoet daarmee echter wel aan de CE normen.

Inmiddels zijn er op diverse forums topics gaande over dit probleem. Op o.a. deze bekende Russische site wordt een oplossing geboden. De oplossing komt erop neer dat de oude firmware V01.03.0020 weer wordt herplaatst en dat de gebruiker weer gaan werken met DJI Go 3.1.8.
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL