Waypoints

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wouter Zwijnenberg

New Member
Lid geworden
16 dec 2017
Berichten
27
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
77
Locatie
Enschede
Hallo mensen ik heb een vraag ik vlieg met een SG 907 als ik waypoints op mijn iPhone wil zetten hoe gaat dit vliegt mijn Drone dan niet tegen opstakels aan en herkent mijn Drone dan de omgeving ? En als ik een cirkel uitzet gaat dit dan op de zelfde manier.

Wantend op een antwoord vr Wouter


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Helaas, zoals ik het zie op je drone, heeft hij geen obstakel detectie. Dus moet je hem op de juiste hoogte moeten laten vliegen.
 
Hallo Thijssie,

Bedankt voor jou reactie maar kun je mij vertellen hoe jij weet dat de Sg 907 geen obstakel detectie heeft.
Anders heb je gelijk en moet ik dit op voldoende hoogte doen of in een groot open weiland waar ik zomers vlieg.

Vrgr Wouter



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Kijk even in de handleiding of je drone iets heeft als "obstacle avoidance" en verzeker je er van dat het aan staat als je op waypoints vliegt.
Zelf vlieg ik een Mavic Pro met Litchi. Obstacle avoidance staat gewoon aan tijden een waypoint vlucht, maar .. kleine obstakels (takjes, draden ed.) gaat ie vast niet zien en dan is dus dus boem :eek: verwacht ik. Maar ik ga het niet proberen.
Zelf plan ik mijn waypoint vluchten meestal thuis en check in het veld nog even of de hoogte goed is ingesteld. Om hellingen en dergelijke in te calculeren zijn er allerlei mooie hoogte kaarten (profielen), maar die houden geen rekening met bomen, masten ed. dus is het altijd even uitkijken geblazen en de situatie in het veld bekijken.