Waterval in Noorwegen, Vang i Valdres

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MTito

Well-Known Member
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
458
Waarderingsscore
405
Punten
63
Leeftijd
60
Locatie
Noorwegen
Website
www.titodesign.no
Ik heb gisteren, 1 juni 2021, de waterval "Sputrefossen" in ons dorp gefilmd en gefotografeerd met tegenlicht. Die waterval is zo wit, als de zon erop zou schijnen zie je totaal geen kontrasten, gemerkt bij voorgaande gemaakte films.
Dus het hing nu af van de kwaliteit van de camera onder m'n Mavic 2 zoom drone, ik ben daar nu dus tevreden over.

Link naar website met Googlemaps link aar de lokatie waar ik stond: https://www.titodesign.no/SputrefossenJuni2021.html

Vimeolink:
 
Weer een locatie erbij die een bezoekje waard is. Een reis door Noorwegen had ik al op de planning staan.:)
 
  • Geweldig
Waarderingen: MTito
mooi maar volgende keer wel geluid van waterfall dimmen. Muziek en water door elkaar is niet om aan te horen
 
  • Leuk
Waarderingen: MTito
mooi maar volgende keer wel geluid van waterfall dimmen. Muziek en water door elkaar is niet om aan te horen
Verschil van mening, het overstemmen van het watergeweld geeft een gevoel of je ervoor staat. Het gaat niet om de muziek, alleen muziek zou kracht verliezen en door het geweld de muziek niet meer kunnen horen benaderd de werkelijkheid dat je net makkelijk met elkaar kun praten ter plekke. Dus dit was een bewuste keuze. Maar je bent niet de enige die er zo over denkt.
 
Weer een locatie erbij die een bezoekje waard is. Een reis door Noorwegen had ik al op de planning staan.:)
Erwin, machtige keuze om Noorwegen te bezoeken. Is ook heel fijn en rustgevend om er te wonen. Maar als je de link van de website hebt geopend kun je precies zien hoe je daar kunt komen. En op die plek sta je in het Jotunheimen nationaal park van 3500 km² groot. Je mag daar volgens de geldende drone regels vrijuit rond fladderen met je drone. Noorwegen is heel positief aangaande drone vluchten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Bolink
Mooie beelden uit noorwegen , het is daar zo prachtig om te filmen , ben er reeds 4 x geweest maar had toen nog geen drone , dus ... weeral iets aangevinkt op mijn bucket list ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MTito
Mooi beelden, elke keer weer opnieuw.
My two cents over het geluid n.a.v. de opmerking van Albundy. Ik zou één van de twee geluidsbronnen inderdaad qua volume laten overheersen t.o.v. de ander. Nu is het even luid door elkaar heen en storen ze elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MTito
Je mag daar volgens de geldende drone regels vrijuit rond fladderen met je drone. Noorwegen is heel positief aangaande drone vluchten!
Vraagje: is er een (Noorse) website waarop je kunt zien waar je wél en evt. niet mag vliegen?
 
Vraagje: is er een (Noorse) website waarop je kunt zien waar je wél en evt. niet mag vliegen?
Niet dat ik weet, maar de Europese drone regels gelden hier ook, en omdat er zo weinig mensen wonen in dit land zijn de mogelijkheden om te vliegen enorm groot. In ons dorp woont gemiddeld 1 persoon p/km², in heel Noorwegen wonen gemiddeld 17 mensen p/km².
Dus reken maar uit met de info en de vliegregels Europees vast gelegd.
 
Heren, bedankt voor de info! Ik moet al die aanvinkbare opties nog eens uitvogelen, maar als ik er een paar aanzet kleurt Noorwegen grotendeels rood. Officieel mag je er niet veel met een drone, zo lijkt het...
 
Ik heb gisteren, 1 juni 2021, de waterval "Sputrefossen" in ons dorp gefilmd en gefotografeerd met tegenlicht. Die waterval is zo wit, als de zon erop zou schijnen zie je totaal geen kontrasten, gemerkt bij voorgaande gemaakte films.
Dus het hing nu af van de kwaliteit van de camera onder m'n Mavic 2 zoom drone, ik ben daar nu dus tevreden over.

Link naar website met Googlemaps link aar de lokatie waar ik stond: https://www.titodesign.no/SputrefossenJuni2021.html

Vimeolink:
De videolink werkt niet meer?
Ik krijg:
Screenshot_20210628-132705_Chrome.jpeg

Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app