Wat te doen met slechte accu?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.725
Waarderingsscore
670
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
Ik heb een li-po accu die ik niet echt meer vertrouw, en daarom inmiddels een nieuwe besteld. De oude ben ik nu aan het ontladen via mijn SkyRC Imax B6 charger, omdat ik deze niet meer wil gebruiken.
Wat doe ik straks met deze accu. Moet deze worden afgegeven bij de milieustraat (is hier relatief vlakbij) of kan het bij het batterij inzamelpunt in de supermarkt?
 
Inzamelen en sorteren - Stibat
Ik gooi mijn oude Li-Po en Li-ion batterijen gewoon in de bak bij de winkel, zoals je ziet worden ze gesorteerd.
Het kleine gaatje in de bak zorgt er voor dat er geen grote accu's in verdwijnen die té gevaarlijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Graag verneem ik hoe ik de staat van de accu dji mavic pro kan testen
 
Ik heb een Mavic Pro batterij waarbij de cellen net niet meer even veel volts geven, diverse keren opladen en ontladen maakt dit niet beter. De drone weigert hiermee te vliegen maar met een USB steentje kan deze nog wel als powerbank gebruikt worden.

Om deze te vervangen heb ik een nieuwe besteld maar die was bij aankomst al kapot:
Leg de batterij aan je oplader en laat deze een klein uurtje of langer opladen. Koppel 'm af en als ie nog steeds maar 1 ledje aangeeft of helemaal geen LEDje is ie stuk. Ik heb dit meegemaakt bij een nieuw bestelde accu, 1 hele dag aan de lader en meteen dood als ik 'm eraf haalde. Nadat ik m'n geld terug kreeg en de accu niet terug hoefde te sturen heb ik deze open gemaakt en meette minder als 9 volt.
Laad de accu nooit onbeheerd op
Laat de accu in een LiPo zak of in ieder geval niet in huis. Ik heb de accu ook (weer in elkaar gezet) ingeleverd bij een supermarkt in de batterijenbak in een plastic zakje zodat er geen sluiting gemaakt kon worden met de contacten.