Wat doe ik verkeerd? Mavic 3 - tonnen noise op foto

Aeroscopic

Member
Lid geworden
7 mrt 2021
Berichten
92
Waarderingsscore
65
Punten
18
Leeftijd
37
Locatie
Belgie
Wie weet raad hiermee? :)
De foto's die ik neem met de Mavic 3 zijn enorm korrelig, veel meer dan met mijn Mavic 2 Pro.
Nochtans zijn beide voorbeeldjes nog op een ISO 100 gemaakt. De eerste is met veel te veel nabewerking van noise reduction gedaan, de tweede heb ik nog in de rede proberen houden maar het enerveert mij mateloos...

Iemand ideetjes?
 

Bijlagen

  • DJI_0006.jpg
    DJI_0006.jpg
    568,9 KB · Weergaven: 46
  • DJI_0011.jpg
    DJI_0011.jpg
    852,2 KB · Weergaven: 46

The large 4/3 CMOS sensor also helps out in low-light situations. The night shots look better than other drones I’ve tested — like the DJI Mini 2 and Air 2S — but there’s still room for improvement here, as extreme low-light settings still produce softer images with noise more evident in the shadows.
 
Laatst bewerkt:
De foto is onderbelicht..

Onderbelichting zorgt (vooral in de donkere delen) in de donkere delen voor ruis. Je versterkt een signaal wat er eigenlijk niet is.. Als je met tegenlicht fotografeert moet je (sowieso) 1 stop overbelichten


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
De foto is onderbelicht..

Onderbelichting zorgt (vooral in de donkere delen) in de donkere delen voor ruis. Je versterkt een signaal wat er eigenlijk niet is.. Als je met tegenlicht fotografeert moet je (sowieso) 1 stop overbelichten


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Hmmm, ik hanteer min of mee dezelfde settings als met mijn M2Pro, maar is zeker 't proberen waard :) thanks!