Wat allemaal nodig voor zakelijk?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeffry83

New Member
Lid geworden
29 mei 2023
Berichten
14
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
40
Locatie
Zoetermeer
Ik heb o.a nu de A1/A2/A3 certificaten inclusief het vliegbewijs, en ik heb mijn exploitatie nummer aangevraagd, een sticker met QR code is ook onderweg om op de drone te plakken.

Maar wat ik nu nog meer doen om volgens de regels mijn drone zakelijk in te zetten, in dit geval wil ik het voor mijn media bedrijf gaan gebruiken, als iemand bijvoorbeeld drone beelden van hun bedrijf wilt e.d. De drone die ik nu heb is de DJI Air S2, die valt in subcategorie A2.

Dus om het op een rijtje te zetten:
  • A1/A2/A3 certificaat
  • Exploitatie nummer
  • Vliegbewijs
Ik heb ook gelezen over de Specifieke Categorie, maar daar moet je iets van over de 2000 neerleggeven voor een vergunning! Dan vermijd ik liever grote menigtes en film van een afstand!
 
Hoi Jeffry,
Dit is een vraag waarvan je het antwoord eigenlijk niet wilt weten.
Bijvoorbeeld: zelfs met specific kost het geld en is het veel werk om ergens te mogen vliegen waar het een no-Fly zone betreft. Maar voordat je specific hebt: idem. Niet alleen veel geld maar ook veel tijd. Je moet een handboek schrijven, iets wat geen sinecure is.
Dus als je specific nodig zou hebben: huur een piloot in (ruim van tevoren)
En dan het ‘eigen bedrijf’. Als je dat hebt, dien je je extra te verzekeren. Bij hobbyisten is die wa verzekering (meestal) inbegrepen.
Behoorlijk wat werk aan je winkel dus.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Aansprakelijkheidsverzekering heb ik al, omdat ik ook normaal film voor mijn bedrijf.
 
Ik heb de verzekering van Aegon, en die is persoonlijk op het moment.