Waarschuwing Batterij.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rcee

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
1.871
Waarderingsscore
703
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
1422
Tip voor de FIMI gebruikers:

Het is goed om te weten dat je bij de FIMI X8SE de batterij niet tot 0% leeg moet vliegen.

Doe je dat toch wordt de batterij door de interne electronica op onbruikbaar gezet.

Dit is niet te herstellen.
 
Is dat niet een eigenschap van iedere oplaadbare "smart battery" met eigen firmware? Oplaadteller, over- en "underload" logica, automatisch deels ontladen vanaf tegen de 100% indien niet binnen zekere tijd gebruikt, etc. Dat is wat er smart aan is, toch?
 
Yup, zodra de 'flag' overdischarge aangezet wordt is de batterij permanent onbruikbaar.
Sommige smart batteries hebben dan nog een workaround, maar de X8SE niet.
 
1% kan nog, 0% is foute boel.
 
Een noodlanding gehad, de functie dat ie terugkomt zodat je genoeg batterij heb haf ik uitgezet, had nog 6 procent op 1km afstand, in een weiland geland, op 0.3 meter viel de connectie weg, maar hij was al aan het landen dmv emergency landing. De drone een half uurtje later met de coordinaten ongedeerd en uitgeschakeld verbonden, accu doet het nog!
1% kan nog, 0% is foute boel.

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 
Als je op 1 km nog 6 % had, dan kon je de drone niet meer zien. De regels schrijven toch voor, dat je altijd de drone in zicht dient te hebben ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Als je op 1 km nog 6 % had, dan kon je de drone niet meer zien. De regels schrijven toch voor, dat je altijd de drone in zicht dient te hebben ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Kon de drone in dit geval wel zien, was al aan het schemeren en door de lamp zag ik hem nog, zie dit bericht nu pas

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app