Waarom micro-SD kaart in DJI RC2-afstandbediening?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JohnDrone

New Member
Lid geworden
18 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
49
Hoi,

Een beginnersvraagje. Waarom kan er een micro-sd kaartje in een DJI RC2-afstandbediening?
Ik neem aan dat de foto’s en films van de drone worden opgeslagen op het geheugen en evt. kaart van de drone zelf.
Adviseren jullie mij om hier een SD kaart te plaatsen, zo ja, hoe groot aan opslag?

Daar worden de beelden die je op je scherm ziet (bij filmen etc) opgeslagen in HD kwaliteit. Mocht je drone kwijt of stuk raken, dan heb je in ieder geval die footage nog (correct me if I'm wrong).
Ik heb er zelf net een 64Gb kaartje in gestopt.

Daar worden de beelden die je op je scherm ziet (bij filmen etc) opgeslagen in HD kwaliteit. Mocht je drone kwijt of stuk raken, dan heb je in ieder geval die footage nog (correct me if I'm wrong).
Ik heb er zelf net een 64Gb kaartje in gestopt.
Die beelden zijn niet als vervanging of reserve voor je beelden uit je drone. Het is de exacte opnamen van wat je op je scherm van je remote ziet. Met hoogte etc etc op het beeld!!

O ok, ik begrijp het. Dank je!
64 Gb is voldoende dus?

Zover ik weet gaan de opnames niet automatisch, even in het menu opnemen aanzetten. Dit doe je door het scherm met je vinger naar beneden "trekken" en bij opname aanzetten. Ik doe het even uit mijn hoofd, heb de zender niet bij de hand. Misschien kan iemand mij corrigeren indien nodig :)

Wat ook handig kan zijn is dat als je het micro-sd kaartje van je drone nog in de computer thuis zit dan kan je het micro-sd kaartje uit je DJI RC2-afstandbediening in de drone doen.

Laatst bewerkt:
Wat ook handig kan zijn is dat als je het micro-sd kaartje van je dromen nog in de computer thuis zit dan kan je het micro-sd kaartje uit je DJI RC2-afstandbediening in de drone doen.
Om die reden haal ik het SD kaartje nooit uit de drone, maar hangt er een kabeltje aan om de beelden over te zetten, duurt iets langer, maar zit dan toch achter de PC. Maar het is wel een goed idee, altijd een reserve bij je :)

Als ik dat zo lees, ga ik die geodata voorlopig nog niet laden.

Als ik dat zo lees, ga ik die geodata voorlopig nog niet laden.
Daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Formeel gezien ben je in overtreding, maar ja... alsof dit te handhaven is. Trouwens, er is nog steeds geen correct werkend geodatabestand beschikbaar gesteld door IenW (heb net nog even gekeken).

• Leuk
Waarderingen: JohnDrone