waar wel en niet vliegen in Schotland

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Stuk

New Member
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
54
Locatie
Zuid Holland
Beste lezer,
weet iemand waar ik kan vinden waar ik wel en vooral niet mag vliegen in Schotland.
met vriendelijke groet, Stuk
 
Ik twijfel aan die kaart. Veel te weinig nofly-zones... We hebben daar in 2019 met de camper langs de Noordzeekust gezworven, het noordelijk deel van Engeland en zuid-Schotland (2019: Nazomer Engeland/Schotland).
Overnacht op Drone Hill, echt waar! :)
Toen had ik echter nog geen drone. Het lijkt wel alsof er daar vrijwel geen beperkingen zijn, dat lijkt mij sterk...
 
Je zou toch verwachten, dat die Britse 'Civil Aviation Authority' wel weet waar ze het over heeft?

Ik twijfel aan die kaart. Veel te weinig nofly-zones... We hebben daar in 2019 met de camper langs de Noordzeekust gezworven, het noordelijk deel van Engeland en zuid-Schotland (2019: Nazomer Engeland/Schotland).
Overnacht op Drone Hill, echt waar! :)
Toen had ik echter nog geen drone. Het lijkt wel alsof er daar vrijwel geen beperkingen zijn, dat lijkt mij sterk...
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Dat was ook mijn gedachte. De link verwijst naar de formele website.
Ok, mij best :). Maar dan mag je in Schotland dus bijna overal vliegen...

De kaart hieronder is een gebied van bijna 100km breed en pakweg 70km hoog. Ik heb álle alarmbellen aangezet en zie toch maar een paar kleine nofly-zones. Dat kan toch haast niet? Geen industriegebieden die verboden zijn, geen havens...
 

Bijlagen

  • Northumberland.jpg
    Northumberland.jpg
    819,4 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Dat is vliegen boven dorpen, steden, zelfs gehuchten in Frankrijk ook. Daarom staat de Franse kaart vol met rode plekken en plekjes. Ik blijf erbij dat die kaart van Schotland óf onvolledig is, óf je mag gewoon heel veel in de UK. En dat laatste is wel mooi natuurlijk! :)
 
Ik denk dat je de Britse 'Civil Aviation Authority' het best een briefje kan schrijven, om ze te vertellen dat dat hun kaart en/of hun uitleg van de regelgeving niet klopt:

Civil Aviation Authority
Aviation House
Beehive Ringroad
Crawley
West Sussex
RH6 0YR

Dat is vliegen boven dorpen, steden, zelfs gehuchten in Frankrijk ook. Daarom staat de Franse kaart vol met rode plekken en plekjes. Ik blijf erbij dat die kaart van Schotland óf onvolledig is, óf je mag gewoon heel veel in de UK. En dat laatste is wel mooi natuurlijk! :)
 
Ja, drijf er de spot maar mee.
Tot zo'n gast met zo'n rokje aan je drone in beslag komt nemen. En dan helpt het ook niet meer wanneer je 'm vertelt dat je de lhbtiq+-gemeenschap een warm hart toedraagt... ;)

Wanneer je verschillende apps of websites vergelijkt, mag je bij de een veel meer (of minder) dan bij de ander. Er is ook een app voor Frankrijk waaruit zou blijken dat je wél boven dorpen en steden mag vliegen. Ik blij, maar die app bleek dus onvolledig te zijn.

Maar ik heb pas volgend jaar oktober weer een beurs in noord-Engeland, dus ik kijk voorlopig de kat wel even uit de boom.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de app 'Airmap'. ook al ben je in Nederland, je kunt de volledige kaart van Schotland bekijken en dan zie je dat er wel degelijk restricties zijn, maar vaak ook met extra informatie waarmee je kunt/mag vliegen mits....
Ik neem mn mini 2 mee in Juni naar Schotland en zie voldoende mooie (kust)locaties waar ik hem ff kan laten vliegen om te filmen en (panorama) foto's te maken.