Waar vliegen met een grote drone (A3) in Gelderland of omringende provincies?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

hjvanderlinden

New Member
Lid geworden
8 jun 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
49
Locatie
Arnhem
Hoi!

ik ben bezig met het bouwen van een grote octocopter en wil dit weekend een eerste testvlucht doen en
als het lukt de PID tuning doen. Ik heb op de vliegkaarten gekeken en in de regio waar ik woon (Arnhem)
zit een grote no-fly zone vanwege militair vliegveld Deelen. Ik ben best bereid om een tijdje te rijden om
bij een veilige vliegplek te komen, maar het lijkt allemaal heel lastig. Dingen die ik zie zijn bv Kootwijkerzand
maar dat is een Natura 2000 gebied waar weer niet duidelijk is of je nu wel/niet met een drone mag vliegen.

Is er iemand uit mijn regio die een tip kan geven voor een toegestaan vlieggebied? Ik wil geen gekke dingen
doen, ik wil me aan de regels houden, maar ik zie even geen plekje om met mijn drone te vliegen... ;-)
 
Hallo,

Volgens mij kan je je drone testen in het gebied tussen Duiven en Lathum/Giesbeek veel weiland dus vlak en geen obstakels. Ik vlieg daar nog weleens om het vliegen bij te houden (zit soms veel tijd tussen). Ik gebruik UVA app om te kijken of het mag.
Niet veel verkeer. (Kerkstraat) ver genoeg weg van de A12.
Vlieg zelf met een DJI Mavic pro platinum (1).
Hopelijk heb je wat aan deze info.
In ieder geval succes met het testen en later het vliegen.
Groetjes, Henk (Zevenaar)
 

Bijlagen

  • Google Maps.pdf
    333,3 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: hjvanderlinden
Hi Henk, welkom op het forum.
Rondom Westervoort heb je nog een aantal locaties waar je zou kunnen vliegen.
Bijvoorbeeld rond de bult van Putman, de Waaij of de Hondsbroeksche Pley.

Succes en laat maar weten hoe de testvlucht is verlopen.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl appBekijk bijlage 4380Bekijk bijlage 4381
 
  • Leuk
Waarderingen: hjvanderlinden
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga van het weekend beide gebieden eens bezoeken en zal laten weten of het lukte om daar te vliegen!
 
Ik ben op de plekken van NotCorr Drone Service wezen kijken. De Bult van Putman is een mooie plek voor mensen die een cameradrone willen vliegen en mooi uitzicht willen. De bult zelf is vrij steil dus vanaf de helling opstijgen is niet handig, maar de top heeft een behoorlijk groot vlak gebied. Om er te komen moet je het kleine onverharde weggetje hebben net na de bult als je van de snelweg richting Westervoort rijdt. Het lijkt erop dat het nooit echt druk wordt bij de bult (heel kleine parkeerplaats) en verder staan we wel flink wat paarden in de weides eromheen. De uiterwaarden bij de hondsbroeksche pley staan op dit moment nog aardig vol water en er staat een flinke kudde koeien in de naastliggende weide. Niet ideaal als je een grote drone gaat testen.

Ik ga verder kijken bij het gebied wat Speedy suggereerde en kom dan nog in de lucht met mijn observaties zodat andere mensen uit de buurt van Arnhem er ook iets aan hebben...