Waar moet ik op letten als ik een tweedehands DJI Mini 2 Drone ga kopen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dieseltijger

Active Member
Lid geworden
3 aug 2021
Berichten
139
Waarderingsscore
106
Punten
43
Leeftijd
63
Locatie
ZOETERMEER
...Natuurlijk...of het ding beschadigd is, of het werkt, enzovoorts. Maar zijn er ook "onzichtbare" zaken zoals een registratie bij de fabrikant die overgezet moet worden, een carepack die overgezet moet worden (kan dat)? Garantie die - op een of andere wijze - omgezet moet zijn? Dank!...
 
Opletten dat de accu's allemaal gemakkelijk in en uit de drone gaan. Opgeblazen accu is niet goed en het gevaar bestaat dat je dan met een neerstortende drone geconfronteerd word. Alles moet goed werken. Geen deukjes of breukjes accepteren. Let goed op of de camera en gymbal goed functioneren.
 
Allen, bedankt voor het meedenken. Ik zat rustig te loeren op marktplaats totdat ik dit lekkere hapje tegenkwam via een van de mede forummers:

Knipsel.jpg




Dit lekkere hapje was soms nog goedkoper dan "een nauwelijks gebruikte mini 2" op marktplaats. Ik ga dus binnenkort met een nieuwe drone de hort op. En omdat mijn wijk net in een no-fly zone zit: met een kartonnen plaatje drie kilometer noordelijker. Lekker oefenen.

Wat een luxe! Dank voor alle adviezen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Freddy
Geen idee waar je het over over hebt met ' En omdat mijn wijk net in een no-fly zone zit: met een kartonnen plaatje drie kilometer noordelijker'

Coolblue is met €559 nog goedkoper voor de DJI Mini 2 Fly more combo dus die 'superdeal' van Bol.com valt nogal mee.
Ik koop liever via CoolBlue dan Bol.com aangezien laatste een soort Amazon is en puur een doorgeefluik en CoolBlue je direct en goede ondersteuning geeft.

Bol koopt in en verkoopt verder.

 
Ik woon in Zoetermeer-zuid, en ik verwacht dat mijn mini 2 het vertikt om op te stijgen vanwege het naburige Zestienhoven (sorry: The Hague Airport). Ik ga dus 6 kilometer Noordelijker - bij het Noorder Aa of het Westerpark op het asfalt, of in het gras (met een kartonnen landingsplateau) in de weer omdat daar geen beperkingen zijn.

Ik wijs er op dat de fly more combo bij bol nu slechts 479 kost, 80,- Euro goedkoper. Of ik zie iets over het hoofd.
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Mea culpa.

Bol is met €479 voor de DJI Mini2 Combo het goedkoopste.
Blijft het feit staan dat ik liever via CoolBlue koop dan via de dozenschuivers van Bol.
 
Relax, niets aan de hand. Klopt dat het dozenschuivers zijn, sterker: het is maar de vraag of de dozen uberhaupt hun magazijnen zien. Ik dacht dat Bol alleen maar schapruimte verkocht aan retailers, maar weet niet of zij er dezelfde hufterige praktijken als Amazon op na houden.

Ik zie dat de verkoper bol.com is, dus je kan gelijk hebben dat zij door hun omvang werknemers, toeleveranciers en lokale overheden squeezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Freddy
Wat je ziet is dat ze misbruik maken van hun omvang. Door hoge kickback te vragen (als je als leverancier hun platform als afzetkanaal gebruikt), of door de eigen klanten te beconcurreren (zoals volgens mij met deze actie gebeurd is). Je ziet soms parasietengedrag, bijvoorbeeld doordat ze de marges onder druk zetten maar niet de support leveren die kleinere leveranciers wel moeten leveren.
 
Mea culpa.

Bol is met €479 voor de DJI Mini2 Combo het goedkoopste.
Blijft het feit staan dat ik liever via CoolBlue koop dan via de dozenschuivers van Bol.
Ik weet niet hoe dat heden het geval is met Coolblue, vroeger (7 a 9 jaar geleden) kocht ik weleens een toen net nieuw uitgekomen model Tomtom Go bij ze en de service van hen was gewoon uitstekend te noemen...en nieuw was ook echt nieuw.

Het laatste jaar koop ik nogal eens wat bij BOL...nou ja, je besteld iets bij ze, maar eigenlijk gaat het via de computer meteen door naar de Partner zoals ze dat bij Bol noemen...en vooral de laatste weken heb ik slechte ervaringen gehad met die partners van Bol, spullen die het niet deden, een GAW die er verfrommeld in zat gepropt en het USB laadsnoertje waar normaal netjes een dun zwart ijzerdraadje omheen zit, is dan weg, kabeltje zit er los in en wat verkreukeld...kortom, ze doen niet eens de moeite meer om het er nieuw uit te laten zien.

Waardoor ik weer diverse dozen moet inpakken, retourlabel uitprinten en naar een Post.nl punt moet om het retour te sturen, je zit dan soms 1 tot 1,5 week op je geld te wachten....enz (het zal sommigen wel bekend voorkomen) :confused:

Over BOL zelf dus geen klachten, maar hun partners des te meer.

Nu ben ik 71 en denk met weemoed terug aan de jaren 60 en 70, toen winkels nog enorme voorraden hadden.....keus genoeg, zelfs onze trouwe Blokkerwinkels hebben een hele hoop spullen afgestoten, tot een paar jaar geleden kon je bij Blokker bijvoorbeeld nog een seniorenmobieltje kopen voor je oude moeder, allemaal weg....ik zeg dan tegen zo'n filiaalchef : willen jullie nog wel klanten houden of maakt dat niks meer uit, hebben winkels iets niet op voorraad, krijg je de opmerking : U kunt dat op onze website kopen, waarop ik dan kwaad roep : WAAROM DENKT U DAT IK IN EEN WINKEL KOM??!

Dus echt blij ben ik niet met die internetwinkels...maar de gewone winkels doen er zelf ook weinig aan, lijkt wel of ze geen risico meer durven te nemen. :confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Ik hou wel van U omdat U in situaties terechtkomt waar U eigenlijk liever het woord JIJ wilt gebruiken. Maar U houdt zich aan de beleefdheidscode die helaas is afgeschaft. Ik heb respect voor het woord U (kleine letters) en voor u. Moest het even kwijt. Dank U.