Waar begin ik nog aan?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ridema

New Member
Lid geworden
10 dec 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
65
Locatie
Nederland
Hoi allemaal,

Ook maar even voorstellen (wel zo netjes toch). Ik ben Harry geboren en getogen in Brabant en 63 jaar. Ja inderdaad nieuw hier en sinds kort pas begonnen aan "mijn nieuwe hobby". Ongeveer 6 weken terug mijn eerste drone aangeschaft bij die mijnheer A uit China. Leuk dingetje wel met GPS en allerlei extra's maar toch niet altijd even betrouwbaar.

Ik heb, als zovelen voor mij, heel wat uurtjes op Youtube gezeten en dus gisteren, voor een hele leuke prijs, een mavic mini 2 fly more combo aangeschaft via MP. Zo blij als een kind met mijn aankoop en nu zal ik dus wel weer een aantal dagen zoet zijn alvorens ik enigszins weet wat mijn speeltje allemaal kan (en misschien ook niet kan).

Hoewel het voor deze drone niet nodig is, ook niet vanaf 2023, heb ik toch besloten om de cursus A1 A3 en ook A2 te doen omdat ik me zeker wel verplicht voel om op een veilige manier met de nieuwe hobby om te gaan. Inmiddels mijn vliegcursus afgerond en gisteren het certificaat ontvangen.

Hopelijk ga ik op dit mooie forum ook nog vele uurtjes allerlei verhalen van iedereen volgen en ongetwijfeld zal ik hier een stuk wijzer worden dan dat ik nu ben.

groeten Harry
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjalling
Welkom Harry en veel plezier met je Mini 2!
En "waar begin ik nog aan?" Ik ben 66 en heb ook pas dit jaar een Mini 2 aangeschaft. Via Luxemburg A1/A3 gehaald. A2 ga ik misschien ook nog eens doen, echter al die certificaten zijn maar "beperkt houdbaar" (5 jaar geldig.)
Het valt me overigens vaak op dat er veel leden zijn tussen de 50 en de 80! :)
Join the club!
 
Welkom op het forum, Harry.
Verstandig dat je de cursussen hebt gevolgd zodat je wat meer diepgang hebt met de materie.
Veel vliegplezier.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Proficiat met brevetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom Harry. Je bent niet zo oud hoor. Dan zou ik dat ook zijn met mijn 64. Heb na een paar jaren steeds opnieuw problemen met mijn Mavic Pro Platinum pas een Air 2s aangeschaft.
 
Welkom Harry! Ik heb een jaar geleden, 8-11-2020 om precies te zijn, mijn eerste drone gekocht! Ik was toen... 68. Ik film en monteer al sinds 2002, maar een vliegende camera ontbrak nog in mijn rugzak! Ik heb de 'oer' Mavic Mini, net als jij 2e hands gekocht via MP. De 'fly more' combo. Via Ierland mijn A1/A3 brevet gehaald, niet nodig voor de Mavic Mini, maar wat meer kennis is nooit weg! Er staan al diverse dronefilmpjes van me op YouTube. Ook heb ik een uitvoerige NL handleiding geschreven voor de DJI Fly App. Daar kan meer mee dan je denkt! Het zijn 2 delen van elk 24 pagina's. Een derde deel komt er nog aan, want je kunt namelijk ook beperkt je videobeelden monteren met deze App. Zelf gebruik ik Final Cut Pro en LumaFusion, waar veel meer mee kan, maar als je nog nooit hebt gemonteerd is de optie van de DJI Fly App een leuke start. Veel plezier met je nieuwe hobby.