Vuurwerk

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
In zowel regeling modelvliegen als de luchtvaartwet staat dat je alleen met drones mag vliegen binnen de daglichtperiode. Dat is omdat je "onder zicht omstandigheden" vliegt.
Wettelijk mag het dus niet. Er zijn natuurlijk mensen die zich daar niet van aan trekken.
De risico's zijn dat je bijvoorbeeld een trauma-heli in de lucht verstoort die misschien op weg is naar iemand die op dat moment dringend hulp nodig heeft.
Daar zou ik niet trots op zijn.
De beelden die ik van voorgaande jaren op internet tegenkwam van een drone tussen het vuurwerk in vond ik nu ook niet bijster spectaculair. Het vuurwerk zie je evenals de stadsverlichting van een omgeving. Verder herken je op die donkere beelden niets.
 
Ik vind het anders behoorlijk spectaculair. Het is dat het niet mag en er een risico is dat de drone wordt geraakt en crasht (met alle gevolgen van dien), anders was ik ook de lucht in gegaan met oud en nieuw.

 
In zowel regeling modelvliegen als de luchtvaartwet staat dat je alleen met drones mag vliegen binnen de daglichtperiode. Dat is omdat je "onder zicht omstandigheden" vliegt.
Wettelijk mag het dus niet. Er zijn natuurlijk mensen die zich daar niet van aan trekken.
De risico's zijn dat je bijvoorbeeld een trauma-heli in de lucht verstoort die misschien op weg is naar iemand die op dat moment dringend hulp nodig heeft.
Daar zou ik niet trots op zijn.
De beelden die ik van voorgaande jaren op internet tegenkwam van een drone tussen het vuurwerk in vond ik nu ook niet bijster spectaculair. Het vuurwerk zie je evenals de stadsverlichting van een omgeving. Verder herken je op die donkere beelden niets.

Ik weet niet of je het gelezen heb maar ik vroeg. Om of er wat ervaring mee was weet zelf ook wel wat er mis kan gaan en dat zal ook zeker niet de bedoeling zijn dat je tegen een helikopter aan komt maar dat is we logies toch


Verzonden met mijn iPhone http://leroylammerse.wix.com/dedroneanalist
 
Ik vind het anders behoorlijk spectaculair.
Ok, dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Zonder de beschrijving op Youtube na te gaan zou ik niet weten waar de video gemaakt is. Maak een video van het vuurwerk vanaf de grond met live geluiden erbij, dan kan het net zoveel of nog meer indruk maken.
Speel de video eens af zonder het geluid en beoordeel eens enkel het beeldmateriaal. Dan lijkt het naar mijn idee niet zoveel bijzonders.
 
Ok, dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Zonder de beschrijving op Youtube na te gaan zou ik niet weten waar de video gemaakt is. Maak een video van het vuurwerk vanaf de grond met live geluiden erbij, dan kan het net zoveel of nog meer indruk maken.
Speel de video eens af zonder het geluid en beoordeel eens enkel het beeldmateriaal. Dan lijkt het naar mijn idee niet zoveel bijzonders.

Waarom ben je zo negatief als ik vragen mag zijn allemaal mensen die graag vliegen met een drone jij blijkbaar niet ?


Verzonden met mijn iPhone http://leroylammerse.wix.com/dedroneanalist
 
Ik woon in een openen weiland
Ik woon zelf ook in het buitengebied. Dat wil niet zeggen dat de trauma of politie heli niet onderweg naar een ongeval daar over kan komen.

Ik heb je vraag wel goed gelezen. Als er mensen zijn met ervaring, dan is het de vraag of ze dat hier kenbaar zullen maken.

Ik bedoel het niet negatief en vliegen vind ik leuk en vooral om mooie beelden te maken. Je vraag gaat echter over ervaringen over iets wat hier in NL wettelijk niet toegestaan is, en dat is ergens nog wel begrijpelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon zelf ook in het buitengebied. Dat wil niet zeggen dat de trauma of politie heli niet onderweg naar een ongeval daar over kan komen.

Ik heb je vraag wel goed gelezen. Als er mensen zijn met ervaring, dan is het de vraag of ze dat hier kenbaar zullen maken.

Dus jij heb er geen ervaring mee maar dan vraag ik ook niet om wat er mis kan gaan om daar dan tekst en uitleg over te geven want Da weten we allemaal wat niet mag vraag allen om ervaring er om heb je die niet reageer er dan ook niet op want jij vind het niks


Verzonden met mijn iPhone http://leroylammerse.wix.com/dedroneanalist
 
ik wil me drone met oud en nieuwe om 1200 de lucht in sturen om het vuurwerk te filmen
Een forum is er voor discussie. Dat je dan reacties krijgt die je liever niet ziet is jammer. Daar kun jij dan ook aan voorbij gaan.
N.a.v je eerste vraag was niet duidelijk of je wel op de hoogte was van de regelgeving. Vandaar dat ik daarop heb gewezen.
 
In een forum met honderden deelnemers zijn er altijd mensen die het onderling niet met elkaar eens zijn. Dat hoeft ook niet. Het is echter wel de bedoeling dat we hier respectvol met elkaar om blijven gaan.

Wees dus s.v.p. even voorzichtig dat deze post niet uit de hand loopt...
 
Ok, dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Zonder de beschrijving op Youtube na te gaan zou ik niet weten waar de video gemaakt is. Maak een video van het vuurwerk vanaf de grond met live geluiden erbij, dan kan het net zoveel of nog meer indruk maken.
Speel de video eens af zonder het geluid en beoordeel eens enkel het beeldmateriaal. Dan lijkt het naar mijn idee niet zoveel bijzonders.
Uiteraard is het subjectief wat ik wel of niet spectaculair vind.
Maakt het uit waar het YT-filmpje is gemaakt? Ik heb er eentje ter illustratie gepost. Het gaat om de combinatie vuurwerk en perspectief van waaruit is gefilmd. Wat met een drone kan, lukt je nooit vanaf de grond. Of je moet je vuurpijlen niet de lucht in laten gaan en op de grond laten exploderen, maar dat mag ook niet. ;)
 
Waarom ben je zo negatief als ik vragen mag zijn allemaal mensen die graag vliegen met een drone jij blijkbaar niet ?
Ik snap zo-wie-zo jouw vraag niet. Het is verboden, PUNT.
Ja, ik hoor ook bij de mensen die graag drone vliegen, maar heb wel een probleem met mensen die zich niet aan de regels houden en het op die manier voor de goede onder ons weer verpesten.
 
Ik snap zo-wie-zo jouw vraag niet. Het is verboden, PUNT.
Ja, ik hoor ook bij de mensen die graag drone vliegen, maar heb wel een probleem met mensen die zich niet aan de regels houden en het op die manier voor de goede onder ons weer verpesten.

Het is ook verboden om hart te rijden geen gordel mensen te overvallen enz enz reageer dan niet


Verzonden met mijn iPhone http://leroylammerse.wix.com/dedroneanalist
 
Het is ook verboden om hart te rijden geen gordel mensen te overvallen enz enz reageer dan niet


Verzonden met mijn iPhone http://leroylammerse.wix.com/dedroneanalist
Natuurlijk reageer ik wel, want zoals ik al aangaf zijn degene die zich niet aan de regels houden, de veroorzakers van allerlei strenge regels en wordt het drone vliegen voor liefhebbers steeds verder beperkt. Ik vind jouw redenatie dan ook helemaal nergens op slaan. Omdat anderen de regels overtreden mag het wel en is het daarom niet zo erg ? Ik krijg ook trouwens de indruk dat je niet echt tegen kritiek kan. Jouw reactie met die middelvinger stel ik zeker niet op prijs.
Daarnaast had ik begrepen dat bij de oprichting van dit forum was gesteld, dat er op toegezien zou worden, dat eea op dit forum conform de wet- en regelgeving zou moeten zijn. Ik mis hier nu wel een ingrijpen. Dit is duidelijk niet conform de regels, en mensen reageren daar dan dus op. Jouw reacties daarop vind ik niet gepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jackvg en iGerbert
Natuurlijk reageer ik wel, want zoals ik al aangaf zijn degene die zich niet aan de regels houden, de veroorzakers van allerlei strenge regels en wordt het drone vliegen voor liefhebbers steeds verder beperkt. Ik vind jouw redenatie dan ook helemaal nergens op slaan. Omdat anderen de regels overtreden mag het wel en is het daarom niet zo erg ? Ik krijg ook trouwens de indruk dat je niet echt tegen kritiek kan. Jouw reactie met die middelvinger stel ik zeker niet op prijs.
Daarnaast had ik begrepen dat bij de oprichting van dit forum was gesteld, dat er op toegezien zou worden, dat eea op dit forum conform de wet- en regelgeving zou moeten zijn. Ik mis hier nu wel een ingrijpen. Dit is duidelijk niet conform de regels, en mensen reageren daar dan dus op. Jouw reacties daarop vind ik niet gepast.

Wat jij er van denk moet je zelf weten Nederland is een vrij land


Verzonden met mijn iPhone http://leroylammerse.wix.com/dedroneanalist
 
Het is ook verboden om hart te rijden geen gordel mensen te overvallen enz enz

Ook dat is natuurlijk iets wat men liever nergens ziet, en zeker niet zal aanmoedigen. Dat gaat ook vaak genoeg fout, en het is al zeker geen excuus om het dan ook maar te doen.
Ook ik sluit me bij de rest aan en zou de tip willen geven om het gewoon niet te doen. Buiten de wetgeving is het ook nog eens vragen om problemen. Het feit dat we uberhaupt mogen vliegen met drones in NL is op zich al tegek, daarbij zul je je grenzen moeten respecteren, en blij zijn met hetgene wat je wel mag. Maar goed, ook dat is slecht mijn persoonlijke mening, en iedereen mag een andere mening hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dedroneanalist
Wanneer ik het zo lees hebben wij geen van allen ervaring met het vliegen bij vuurwerk en wat ik ook lees is dat iedereen dat niet heeft, omdat wij drone-piloten met een ROC of ROC-L, ons aan de regels houden. Respecteer de regels 'Dedroneanalist', zodat de drone wereld zich op een mooie en positieve manier kan ontwikkelen.
 
Wanneer ik het zo lees hebben wij geen van allen ervaring met het vliegen bij vuurwerk en wat ik ook lees is dat iedereen dat niet heeft, omdat wij drone-piloten met een ROC of ROC-L, ons aan de regels houden. Respecteer de regels 'Dedroneanalist', zodat de drone wereld zich op een mooie en positieve manier kan ontwikkelen.
Hallo Marcel,
Je hebt het over wij drone-piloten met een ROC of ROC-L houden ons aan de regels.
Daarmee stoot je mij wel een beetje tegen het hoofd. :p
Ik ben een liefhebber, en houd me ook aan de regels en ben fel tegen hen die dat niet doen. :rolleyes:
 
Sorry JH54, had ik iets genuanceerder in mijn antwoord moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54