Vragen over de DJI mini 2 drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Zoute haring

New Member
Lid geworden
6 jun 2022
Berichten
25
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
64
Locatie
Amersfoort
Hoi allemaal,
Ik heb een aantal vragen over de DJI Mini 2 drone die ik overweeg te kopen.
De recencies zijn behoorlijk lovend over deze drone.
Is dat ook jullie ervaring?

Verder vraag ik me het volgende nog af:
- Ik zag dat de drone aan een mobieltje of een tablet moet worden gekoppeld om de drone te besturen. Klopt dit?
- Verder heb ik een wat oudere tablet (een Google Nexus 7) kan die er ook aan gekoppeld worden?
- Wordt de drone via Wifi 5G aangestuurd?
- In de Google Play store is de DJI Fly-app niet meer te vinden wel op de website van DJI.
Alleen krijg ik daar de waarschuwing dat het download bestand niet helemaal veilig is.
Kan dit kwaad?

Groetjes

Anne
 
Ik ben heel tevreden met de Mini 2. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, en afhankelijk van de eisen die je stelt aan een drone.

- Ik zag dat de drone aan een mobieltje of een tablet moet worden gekoppeld om de drone te besturen. Klopt dit?
Ja, dat kan door op je telefoon/tablet de DJI Fly app te installeren.

Ik wilde noemen dat je in plaats daarvan ook de DJI Smart Controller kunt kopen en die gebruiken. Zie DJI Smart Controller - DJI
Maar ik zie daar nu de volgende pop-up: :(
1654549660230.png

- Verder heb ik een wat oudere tablet (een Google Nexus 7) kan die er ook aan gekoppeld worden?
Nee, zie deze lijst: Best Tablets and Phones for DJI GO & DJI Fly (Updated Daily) | Phantom Help
De telefoon/tablet moet een 64bits OS hebben. De Google Nexus 7 (2013) heeft dat zeker niet.
Ik gebruik zelf de Huawei P30 Lite en daarop werkt de DJI Fly App goed.
De door DJI aanbevolen smartphones vind je op deze download-pagina (onderaan): DJI Fly - Download Center - DJI

- Wordt de drone via Wifi 5G aangestuurd?
Nee, via OcuSync 2.0 (de meegeleverde controller stuurt de drone aan; niet de telefoon)

- In de Google Play store is de DJI Fly-app niet meer te vinden wel op de website van DJI.
Alleen krijg ik daar de waarschuwing dat het download bestand niet helemaal veilig is.
Kan dit kwaad?
Nee. Het van de site gedownloade bestand (DJI Fly app) is het apk-bestand dat je bij de Mini 2 moet gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Dank je wel voor je uitgebreide reactie Snitsernl !
Waardevolle informatie die ik goed kan gebruiken.

Naast het Nexus tablet heb ik ook een Sony Xperia model H3113.
Het heeft een vrij klein scherm (5,2") en vermoed dat dat wel een beetje klein is om de drone te kunnen volgen.
Klopt dat ook?
Als dat zo is zit ik ook vast aan een andere telefoon of een andere tablet (om de kosten niet uit de klauwen te laten lopen).
Kun je me een goede 64bits tablet aanbevelen?

Verder vraag ik me af of jullie goede en betrouwbare verkoopadressen hebben naast de bekende Bol, Mediamarkt etc.

Groetjes

Anne
 
Of jouw Sony Xperia over een 64bits OS beschikt (ik vermoed van wel) kun je checken met deze app: 64Bit Checker - Apps op Google Play

5.2 inch schermgrootte is inderdaad wat aan de krappe kant, maar zou (natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit van je zicht) wel goed moeten kunnen werken. Je zou de app natuurlijk alvast eens op je telefoon kunnen proberen te installeren om te kijken hoe het er uit ziet.
Mijn Huawei P30 Lite heeft een 6.15 inch scherm, en dat vind ik toch wel een prettiger formaat.

Een betrouwbaar verkoopadres? Ik heb zowel de drone als mijn telefoon bij Coolblue gekocht. Ik heb daar goede ervaringen mee.

Voor een overzicht van door DJI aanbevolen telefoons verwijs ik je naar de toestellen die daar genoemd worden:
1654630330649.png
 
Er schiet me nog een vraag te binnen.
Zit er bij de levering ook een telefoonhouder/tablethouder of moet die apart aangeschaft worden?

Groetjes

Anne
 
De telefoon kun je doorgaans in de RC plaatsen zoals hieronder:
DJI-Mini-2-controller.jpg

Een aparte tablethouder wordt niet standaard meegeleverd.
 
Houd er rekening mee dat de meeste tablets ongeschikt zijn voor gebruik buiten. En dan doel ik op de helderheid van het scherm.
De schermhelderheid wordt aangegeven in nits. voor een tablet ligt dat rond de 300 gemiddeld, een moderne midrange smartfoon heeft al gauw 700-800 nits. Er zijn uiteraard wel tablets te koop speciaal voor buitengebruik, maar de prijzen hiervan overstijgen minimaal die van een Mini2
 
Hallo rcee,

Als ik je goed begrijp dan is het gebruik van een tablet af te raden icm deze drone?

Mijn Sony Xperia model H3113 zit zo goed als vol en om er dan ook nog de download erop te zetten wordt
te veel van het goede.
Als een smartfoon idd beter is, kan ik dan niet beter een smartfoon aanschaffen zonder abonnement en zonder sim kaart?
Dat scheelt denk ik aardig in de kosten.
De Sony Xperia model H3113 werkt nog prima en om die op een zijspoor te zetten is ook jammer.
Bovendien heb ik met een extra smartfoon de handen vrij om te bellen etc.

Groetjes

Anne
PS: geweldig forum met veel nuttige informatie voor een leek als ik
 
Mijn Sony Xperia model H3113 zit zo goed als vol en om er dan ook nog de download erop te zetten wordt
te veel van het goede.
Dan ga je 'm toch opschonen. Daar zijn genoeg handige apps voor om je te helpen. Zoals CCleaner. En verplaatst foto's en video's naar een PC. Je telefoon gaat er ooit een keer mee stoppen, dan heb je je beeldmateriaal gelijk veilig gesteld.
Moet jij eens kijken hoeveel ruimte je weer vrij krijgt.
 
Sjakie heeft helemaal gelijk met het opschonen van mijn mobiel. dat maakt veel ruimte vrij.
Zoeven heb ik met Sony zelf gebeld om erachter te komen of mij Xperia 32 bits of 64 bits heeft.
Nou, dat laatste dus en dat maakt het ongeschikt om de DJI mini 2 drone aan te sturen.
Toch op zoek naar een andere smartfoon dus.

De Samsung Galaxy A03 64GB Zwart is een vrij goedkope maar maakt wel lage kwaliteit foto's.
Ik neem aan dat die opgeslagen worden op de smartfoon of zie ik dit verkeerd?
Nu vraag ik me af of dit invloed heeft op de beelden die de drone terugstuurd naar de smartfoon.
Weten jullie dat?

Groetjes en alvast bedankt!

Anne
 
Zoeven heb ik met Sony zelf gebeld om erachter te komen of mij Xperia 32 bits of 64 bits heeft.
Nou, dat laatste dus en dat maakt het ongeschikt
Waarom? De telefoon moet juist een 64bits OS hebben.
 
De Samsung Galaxy A03 64GB Zwart is een vrij goedkope maar maakt wel lage kwaliteit foto's.
Ik neem aan dat die opgeslagen worden op de smartfoon of zie ik dit verkeerd?
Nu vraag ik me af of dit invloed heeft op de beelden die de drone terugstuurd naar de smartfoon.
Weten jullie dat?

Groetjes en alvast bedankt!

Anne
 
De beelden worden opgeslagen op de af kaart van je drone. Dus kwaliteit van je scherm maakt niet uit. Is alleen om te kijken rijdend je vlucht
 
  • Leuk
Waarderingen: Mat Janssen en SnitserNL
De drone is gekocht samen met een Galaxy A13, deze zou vlgns de verkoper van Coolblue geschikt zijn
de DJI Fly app te kunnen draaien (64 bits).
Bij het installeren krijg ik echter de volgende melding:

app die niet is geinstalleerd als app is niet geschikt voor je telefoon

Hebben jullie een idee wat er aan de hand is?

Groetjes

Anne
 
app die niet is geinstalleerd als app is niet geschikt voor je telefoon
Staat het er letterlijk zo? Want ik kan er niets over vinden.

En heb je toestemming gegeven om apk-bestanden uit onbekende bron te mogen installeren?
 
Staat het er letterlijk zo? Want ik kan er niets over vinden.

En heb je toestemming gegeven om apk-bestanden uit onbekende bron te mogen installeren?
het staat er werkelijk zo en ik had toestemming gegeveb om apk-bestanden uit onbekende bron te mogen downloaden.
voor de zekerheid Samsung nog gebeld vanavond en die bevestigden dat de smartphone idd ee 64 bit is.
 
De Galaxy A13 komt niet voor op de compatibiliteitslijst van DJI, leuk geprobeerd maar het blijft russisch roulette.
Mijn tip, neem een telefoon die in de lijst staat, voorkomt een hoop ellende. Veruit de beste deal uit deze lijst lijkt de REDMI NOTE 10 PRO te zijn. Krachtige hardware en een oled scherm met 1200 Nits piekhelderheid.


Screenshot 2022-06-12 064425.png
te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo rcee en Snitsernl,

De reden dat ik voor de Samsung Galaxy A3 heb gekozen is dat deze helemaal voldoet aan wat ik nodig had.
O.a. 64 bits en ook nog eens voordelig geprijst ( 170 euro). Wel met Coolblue afgesproken dat ik hem om kan ruilen als
ie niet functioneer waarvoor ik hem gebruiken wil.
Deze telefoon staat wel niet in de lijst van DJI maar ergens had ik gelezen dat de lijst wellicht niet helemaal uptodate zou zijn, dus ja ...

Verder heb ik gekeken naar REDMI NOTE 10 PRO die rcee aanbeval.
Na enig snuffelen op internet kom ik diverse negatieve reacties tegen.
Een aantal zijn:
maar er blijkt een addertje onder het gras te zitten: de apparaten sturen veel privégegevens door naar servers in China. Daar kunnen ze worden ingezien door de Chinese overheid,

Van Xiaomi-telefoons is aangetoond dat ze uw browsegeschiedenis op het web volgen, ongeacht de browser die u gebruikt, uw zoekopdrachten van zoekmachines loggen, uw locatie bewaken en hoe u met de telefoon omgaat. Al deze gegevens worden vervolgens verzonden naar beveiligde servers in Singapore en Rusland via door Peking gehoste webservers.

Xiaomi is een Chinees bedrijf en is volgens meer dan één bron niet zo betrouwbaar met uw gegevens en/of privacy als andere, in de VS gevestigde bedrijven zoals Apple en Google. Of Korea's Samsung. En dit is iets waar je heel goed over wilt nadenken voordat je een Xiaomi-telefoon koopt.

Je begrijpt dat ik daarom niet zit te springen om deze aan te schaffen.
Daarom snuffel ik nog even verder.

Overigens heel hartelijk dank voor jullie reacties, dat hielp me enorm!

Groetjes

Anne