Vraagje over wifi en bluetooth

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Fred6372

New Member
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
71
Locatie
Landgraaf
Hallo, ik kom er even niet meer uit. Ik ben trotse nieuwe eigenaar van de DJI Mini 2 en kom in beschrijvingen en op youtube diverse aanwijzingen tegen over het wel of niet inschakelen van wifi en bluetooth op de iphone. Het zal hier best wel een keer aan de orde zijn geweest, alleen vind ik het nergens. Dus mijn vraag is eigenlijk heel eenvoudig: moet ik tijdens het vliegen met mijn drone de wifi en bluetooth op mijn iphone nu wél of niet inschakelen ? Heb ik die verbindig nodig, omdat de drone toch vliegt op ocusync ? Graag even de juiste tips en natuurlijk alvast bedankt.
 
Nee dat is niet nodig, de controller maakt verbinding met je drone dus om de drone te besturen heb je geen telefoon nodig.
Je kunt dan ook foto's maken (je ziet alleen niet wat je fotografeerd).
De telefoon sluit je aan met het kabeltje dus daar is ook geen wifi voor nodig.
Een ook geen bluetooth.
 
Dus voor de duidelijkheid: op mijn Iphone gewoon wifi en bluetooth uitschakelen , terwijl de handleiding zegt dat ik ze moet inschakelen ? Ik wil alles doen wat moet en wat niet nodig is, maar ik wil geen verbindingsproblemen met een crash als gevolg. Snap je ? Daar zit een beetje de angst ?
 
Ja gewoon uitschakelen.
Ik zou niet weten wat bluetooth doet, heeft geen functie naar mijns inziens.
En wat ik al zei, de app en de telefoon sturen de drone niet aan qua verbinding, dat doet de controller.

Ik was pas geleden mijn kabeltje vergeten en heb toen gewoon foto's gemaakt zonder telefoon en app.
Werkt.
 
Ha Fred,

Ik vlieg een Mavic Pro en ook ik schakel zelfs de gsm vooraf op vliegtuig stand.
Ik heb namelijk al vaker meegemaakt dat er storing ontstond tijdens het vliegen toen ik wel de mobiele gegevens uitwisseling had laten aanstaan.
Sindsdien geen problemen meer gehad.

De verbinding tussen je controller en de drone loopt niet via je gsm.

Veel plezier en veilige kilometers

Ruud
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Hallo Ruud. dank voor je info. Ik ga ermee aan de slag..........nog een beetje met knikkende knietjes, maar dat zal hopenlijk snel voorbij zijn. Grt. Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Ha Fred,

Als je echt een beginner bent, dan heb ik een tip voor je.
Ga naar een lege ruimte toe. Een weiland of een lege grote parkeerplaats, in ieder geval zonder bomen of zo.
Stijg op tot een hoogte van een meter of 3 tot 5.
Ga dan eerst eens een cirkel vliegen of een vierkant om te wennen aan de sticks.
Volgende stap is figuur 8 vliegen, vooruit en als je dat goed lukt dan achteruit.
Zorg ervoor dat je 8-jes even groot blijven. Zo krijg je gevoel voor de subtiele beweging die je maar met je sticks hoeft te maken.
Let op kleine bewegingen met de sticks: hoe groter de uitslag van de stick hoe groter en sneller de beweging van de drone.
Geen paniek: sticks los laten blijft de drone zweven en kun je ff op adem komen.
Vragen: gewoon vragen!
Succes

Ruud
 
Ja Ruud, ik ben nog écht een beginner. Ken de handleiding bijna uit mijn hoofd en heb inmiddels bijna alle filmpjes op Youtube al een keer gezien, haha. Maar ik ga komend weekend beslist even met jouw tips aan de slag. Waar ik woon heb ik al een perfecte locatie gevonden ( ongeveer twee voetbalvelden zonder bomen etc.), dus dat moet lukken. Bedankt voor je uitgebreide reactie !
 
He Fred, je hebt al gekeken op YT.
Toch stuur ik je nogmaals nog een keer achter je scherm.
Zoek eens naar Tom's Tech Time op YT.
Tom is een Duitse commerciële piloot en heeft vele tutorials en reviews gemaakt en op hele mooie plaatsen op de wereld gevlogen.
Zijn tips hebben mij toen ik net begon goed geholpen.

Ruud
 
Ha Ruud, goeie tip ! Gelukkig heb ik geen enkele moeite met de Duitse taal ( woon 4 km van de grens, haha). dus dat is geen probleem ! Hartstikke mooie video's en bruikbare tips ! Ga ermee aan de slag ! Thx