Vraag??? Welke film bewerking software tips

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Het is toch logisch dat op een forum een vraag gesteld wordt, er meerdere antwoorden komen?…
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Probeer eens op internet te kijken.
Volgens mij zitten we hier daadwerkelijk op het internet.

Het lijkt mij prima dat een ieder zijn voorkeur kan en vooral mag uiten.
Feit is dat je er niet bent met enkel bewerkings software. Kennis van codecs en hardware is net zo belangrijk, wil je het optimale er uit halen. Een goede ''edit ervaring'' is een combinatie van meer factoren dan enkel de software.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zitten we hier daadwerkelijk op het internet.
Daar heb jij weer een punt. :)

Ik zal me wat uitgebreider uitdrukken. Ik bedoel te zeggen, kijk eens op internet naar sites waar de functionaliteit van tools wordt beschreven en sites waar vergelijkingen tussen edit-programma's worden gegeven. Aan reacties "Ik gebruik tool A" en "Ik gebruik B" heb je niet bijster veel om een eigen keus te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM
Beste Forumleden,

Welke film bewerking software gebruiken jullie en wat raden jullie buiten Adobe Première Element 2022 aan?
Voor mij is Adobe net iets teveel van het goede en is de gebruikersinterface mij te lastig dus zou graag iets anders proberen.

Alvast bedankt voorde reacties!

MvG,
Johan
Hallo Johan
Ik gebruik Movavi Video Editor Plus 2022 en vindt het zeer gebruiksvriendelijk
mvgr
Joost
 
Movavi Video Editor Plus 2022
De achilleshiel van Movavi is het gebrek aan ondersteuning voor de H265 [HEVC] codec. Dat wil je toch wel in je pakket hebben voor enigsinds kwalitatief goede video. Daarom vind ik de prijs voor een jaarlicentie van 36 euro redelijk hoog. Het is idd wel gebruiksvriendelijk.
 
Ik ben videoamateur filmmaker, en maak al meer dan 25 jaar gebruik van Edius, en naar volle tevredenheid.
Monteer in 4K en 8K.
Kost wel wat, maar voor niks gaat de zon op ;-)
 
De TS vraagt om een wat eenvoudiger editor dan Adobe Première Element 2022.
Vervolgens krijgt de TS allerlei programma’s voorgesteld, maar ik lees nergens een vergelijking met Adobe.

Zelf ben ik ruim 3 jaar geleden van een heel eenvoudig knip/plak programma voor mijn actiecam- en handcam-videos overgestapt op het gratis ShotCut. In eerste instantie als een knip/plak prog met wat meer mogelijkheden zoals ‘picture in picture’.

Na aanschaf van een drone en de toenemende behoefte aan meer mogelijkheden, heb ik nagedacht over aanschaf van een betaald programma.
Echter ik vind op dit moment mijn kwaliteiten op het gebied van opnamen, als ook het benutten van de mogelijkheden, te laag om zo’n aanschaf te verantwoorden.
Anders gesteld: ik ben bij lange nog niet aan de grenzen van deze editor gekomen.

Op dit moment is voor mij het grote voordeel van ShotCut en vergelijkbare programma’s, dat er veel video’s met tips te vinden zijn op internet.

Ik heb geen ervaring met Adobe, ik kan dus ook niet zeggen of ShotCut aan de eisen van TS voldoet.
Wel heb ik de woorden van mijn Duitse leermeester nog steeds in gedachten: “Je bent pas een echte vakman, als je ook met eenvoudig gereedschap een hoogwaardig product kunt maken”.
 
  • Leuk
Waarderingen: P@trick en RGM
De TS vraagt om een wat eenvoudiger editor dan Adobe Première Element 2022.
Vervolgens krijgt de TS allerlei programma’s voorgesteld, maar ik lees nergens een vergelijking met Adobe.

Zelf ben ik ruim 3 jaar geleden van een heel eenvoudig knip/plak programma voor mijn actiecam- en handcam-videos overgestapt op het gratis ShotCut. In eerste instantie als een knip/plak prog met wat meer mogelijkheden zoals ‘picture in picture’.

Na aanschaf van een drone en de toenemende behoefte aan meer mogelijkheden, heb ik nagedacht over aanschaf van een betaald programma.
Echter ik vind op dit moment mijn kwaliteiten op het gebied van opnamen, als ook het benutten van de mogelijkheden, te laag om zo’n aanschaf te verantwoorden.
Anders gesteld: ik ben bij lange nog niet aan de grenzen van deze editor gekomen.

Op dit moment is voor mij het grote voordeel van ShotCut en vergelijkbare programma’s, dat er veel video’s met tips te vinden zijn op internet.

Ik heb geen ervaring met Adobe, ik kan dus ook niet zeggen of ShotCut aan de eisen van TS voldoet.
Wel heb ik de woorden van mijn Duitse leermeester nog steeds in gedachten: “Je bent pas een echte vakman, als je ook met eenvoudig gereedschap een hoogwaardig product kunt maken”.
Hier ook een ShotCut gebruiker. Volg volledig uw mening en ben zelf ook nog niet aan de grenzen van dit programma gekomen. Voor 4K werkt deze ShotCut als enige programma voor mij goed op een gemiddelde laptop. Met andere woorden vraagt dit programma niet al te veel van je systeem.