Vooruitblik op 2023: U-space aanstaande, klok tikt voor legacy drones, Inspire 3 op komst?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Vooruitblik op 2023: U-space aanstaande, klok tikt voor legacy drones, Inspire 3 op komst?

Het nieuwe jaar is net begonnen en dat is altijd een goed moment om even stil te staan bij de ontwikkelingen die komen gaan. Ook in 2023 zal er weer het nodige veranderen voor de dronesector. Met als meest in het oog springende zaken de bekrachtiging van de Europese U-space-regelgeving en het naderende einde van de overgangsperiode voor legacy drones.

Lees verder
 
Beste Wiebe de Jager,
Allereerst de beste wensen in goede gezondheid in 2023...
Waar ik bang voor ben is dat het U-space wat 26 januari ingaat, en waar iedereen wat over gaat vertellen over de gebieden, die daar in aanmerking gaat komen een aanleiding gaan vormen, dat heel Nederland afgesloten gaat worden voor de hobbyvlieger? Dat proberen ze al met de Natura2000 gebieden, maar de U-space gebieden kunnen daar meer voorin aanmerking komen. Want iedereen kan zijn zegje doen hierover, zoals de Rijksoverheid, Provincies, en gemeentes etc. maar de vereniging van hobbyvliegers wordt daar nog wat aan gevraagd? Of heb ik het nu helemaal mis, en begrijp ik niet wat U-space inhoud? U-space is natuurlijk voor de veiligligheid tusssen bemande vluchten, en onze dronevluchten, en natuurlijk moet de goede weer onder de slechte lijden, maar ik denk dat de hobby weer de nek omgedraaid, zoals met vele ding hier in Nederland gebeurd? Graag wat ajntwoorden over een bezorgde hobbyvlieger MVG Rob Broere Hoek van Holland
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JH54, Sjakie en rcee