Voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
De mini 2 (en alle andere lichter dan 250 gram wegende drones) kunnen na eind volgend jaar gewoon in A1 blijven vliegen, ondanks het ontbreken van de CX keuring.
Leren ze dat niet op die cursussen?
Beste Henk, ook dat is natuurlijk helemaal waar, het ging alleen niet alleen over de mini 2 maar over alle drones.
 
De mini 2 (en alle andere lichter dan 250 gram wegende drones) kunnen na eind volgend jaar gewoon in A1 blijven vliegen, ondanks het ontbreken van de CX keuring.
Leren ze dat niet op die cursussen?
Inderdaad, You're right! ;)
 
Maarten, "alle drones" klopt dus gewoon niet. Als je nou zegt"alle drones,behalve die lichter zijn dan 250 gram" dan klopt het.
Het is al zo lastig, als je dan ook nog feitelijke onjuistheden gaat verpreiden,wordt het er niet makkelijker op.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenV1
Goedendag Jannie, alle drones, niet alleen de zwaardere, moeten binnenkort CE gekeurd zijn, anders mogen ze alleen in de 'lichtste' klasse vliegen. Je mag er dan gewoon veel minder mee. Maar....tip....doe de a1/a3 opleiding en al deze vragen worden voor je beantwoord. Het is gewoon even een avondje of 2 goed lezen en dan kan iedereen het halen. Baat het niet, dan schaadt het niet
Alle drones, met uitzondering van de kleine, (speelgoeddrones) lichter dan 250gram, moeten eind 2022 voorzien zijn van een CX keuring om in de A1 en of de A2 klasse te mogen vliegen.
Blijft over A3, waarbij niet over gebouwen, (niet deelnemende) mensen gevlogen mag worden.
Blijft open verlaten velden of water.

De Mini 2 noemt men wel een speelgoeddrone, maar dan wel een die nauwelijks onderdoet voor zijn veel grotere vrienden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenV1
Juist vanwege die beperkingen (eigenlijk niet zoveel mogen) wilde ik de A1/A2/A3 maar gelijk doen. Dan ben ik wel een paar dagen kwijt aan het leren van de materie, maar c;est ca. Het besturen van een drone is denk ik voor mij moeilijker dan de theorie: Regeltjes in mijn hoofd stampen lukt prima, maar zo'n drone heb ik nog nooit bestuurd gehad. Dat is dan wel een dingetje...
 
Juist vanwege die beperkingen (eigenlijk niet zoveel mogen) wilde ik de A1/A2/A3 maar gelijk doen. Dan ben ik wel een paar dagen kwijt aan het leren van de materie, maar c;est ca. Het besturen van een drone is denk ik voor mij moeilijker dan de theorie: Regeltjes in mijn hoofd stampen lukt prima, maar zo'n drone heb ik nog nooit bestuurd gehad. Dat is dan wel een dingetje...
Dan zou ik hier Droneworkshops - Dutch Drone Academy eens naar kijken Jannie, echt een aanrader!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jannie
Met A1, A2 en A3 in de pocket,mag je nog steeds niet met drones zwaarder dan 250 gram doen,wat met een die lichter dan 250gram (Mavic Mini, Mini 2 ) wel mag, zonder die certificaten.
Ik juig het toe dat je de cerificaten wil halen, maar wel met de juiste informatie. Je beste keus blijft de Mini 2.
Met een grotere drone kun je niet dicht bij je onderwerp komen, trek je veel meer aandacht en de kans dat je weerstand oproept wordt groter.
 
Goedemiddag allemaal,

Update: Ik heb me ingeschreven. Cursus en examendag in november 2021.
Ik kijk er naar uit!

mvg Jannie.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en Fox
Yess,
Afgelopen week ben ik geslaagd voor A1-A3 en A2! :D
Ik stel mijn volgende vraag betreft de aanschaf van een goede oefendrone in een ander forumonderdeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: DronePanorama
Ik had uit de websites van opleiding-aanbieders zo ongeveer begrepen dat je dat eigenlijk altijd al van te voren moet checken. Klopt dat?
Klopt maar als de woningen van je organisatie in een permanente noflyzone liggen is dus alles voor niks verder mag je met A2 erbij wel dichtbij gebouwen maar 50 meter bij mensen buiten je team vandaan blijven. A1/3 kun je bv via Luxemburg DAC gratis en online doen (wel Engels) dit geeft je heel veel info. Met de GoDrone app kun je kijken of er nofly zones in je buurt liggen
Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Jannie