Voorschriften in diverse landen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Is het misschien een goed idee, om in het subforum, een aparte groep aan te maken met voorschriften , voor diverse, veel bezochte landen ?
Vaak komt dezelfde vraag , hoe zit met de regels in Frankrijk of Zweden etc ?
Laten we die kennis bundelen in het subforum, zodat iedereen daar kan zoeken naar dat specifieke land, dat hij/zij wil bezoeken en daar wil gaan vliegen.

Wie kan dit organiseren ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Beste Buckmavic, bedankt voor je bijdrage.

De bedoeling zou moeten zijn, dat e.e.a gebundeld zou moeten worden in een subforum , zodat het makkelijk terug te vinden is.
Na verloop van tijd moet je altijd veel moeite doen om een topic terug te vinden, vandaar deze suggestie.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Het is jammer, dat goede ideeën, we allemaal iets aan hebben, een kort leven hebben.
Dit zou een moderator toch moeten oppakken.
 
hoi PHTB, ik ben ook voor. in mijn visie op de overheid in de EU zouden IL&T en de EU dit gewoon moeten organiseren, en minimaal in de vorm van links naar websites waar dit op staat. de kadaster-kaart die er in NL is, zal toch wel per ander land eveneens beschikbaar zijn ? het is toch te gek immers dat je via (gebrekkige, dus tijdrovende) websites en vertaal-apps moet gaan lopen speuren naar de (bedoelde) regelgeving van de landen die je bezoekt ?
 
Kijk, dit forum is natuurlijk prima, dat leden elkaar helpen, met kennis van zaken en oplossingen kunnen bieden . Voorbeelden ten over.
Vervolgens ga je ergens op vakantie en wil je weten, hoe daar ter plekke de regels zijn, dan zoek je je te pletter en de mensen, die het weten, geven “zuchtend” maar weer eens dezelfde info door.
Een database is natuurlijk de oplossing. Jammer.......


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric-Jan
Toch mooi dat het idee blijft 'leven'. Ik had al een leuke domeinnaam en ben al bezig met een soort contactpagina voor droners, een soort maatjes-zoeker. Ik heb echter voldoende ruimte om de buitenlandse regels ook mee te nemen. En nee, ik ben niet commercieel, het is puur een hobby van mij om sites te bouwen/onderhouden. Ik zal hierover vanmiddag een nieuw topic maken.
Groeten Dennis.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dennis, fijn dat je zo mee denkt, maar ik denk, dat het beter is, dat Dronepilots.nl dit in apart topic in het subforum dient te plaatsen.
Wij leden , moeten eigenlijk niet de taken van de leiding gaan overnemen.
Wij moeten elkaar onderling steunen en helpen met dagelijkse en veel voorkomende problemen met Drone’s in het algemeen.
Daarnaast ook ervaringen etc. uitwisselen, vertellen waar we mee bezig enz.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb het netjes voorgelegd aan de Moderators, misschien vinden ze het prima want het vergt veel werk. Ik heb het ook nog niet toegezegd. Een overzichtelijke soort database maken in een forum-structuur website is naar mij mening vrij lastig om het overzichtelijk te maken. Als ik groen licht krijg zou het mooi zijn. Ik wacht nog op antwoord.
Groeten, Dennis.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Griekenland:

  • Verboden boven historische gebouwen
  • Maximumgewicht 7 kilo.
  • Maximum vlieghoogte 120 meter.
 
Ik ben net terug van kos, had mijn drone niet bij me. Ik heb daar bij de politie de regels opgevraagd voor het geval ik hem volgend jaar mee wil nemen. Max. 30 meter van je af vliegen is wel de zwaartste regel vind ik. Wil je verder vliegen moet je papieren invullen en ondertekenen bij desbetreffende instantie. Dan formulier meenemen naar vlieglocatie. Maar politie heb ik niet gezien buiten de stad.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben net terug van kos, had mijn drone niet bij me. Ik heb daar bij de politie de regels opgevraagd voor het geval ik hem volgend jaar mee wil nemen. Max. 30 meter van je af vliegen is wel de zwaartste regel vind ik. Wil je verder vliegen moet je papieren invullen en ondertekenen bij desbetreffende instantie. Dan formulier meenemen naar vlieglocatie. Maar politie heb ik niet gezien buiten de stad.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Sorry max afstand was 50 meter. dagr.hcaa.gr


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
oh gelukkig dat het toch nog 50 meter is. hihi.

Op Samos vaak drones gezien waarvan ik zeker weet dat die verder vlogen dan 50 meter.

Politie zien we nog wel regelmatig op Samos ook ivm vluchtingen. regelmatig ook snelheidscontroles gezien.maar verder eigenlijk nooit last van gehad en daar waar ik wil gaan vliegen komen ze nooit, hoop ik

Marcel
 
Men gaf wel toe dat veel mensen er vanuit gaan dat je 120 meter hoog mag (zie de site dagr.hcaa.gr) Maar dat mag dus alleen met schriftelijke toestemming. De agent gaf zelf ook aan dat het niet allemaal duidelijk wordt aangegeven. T'is wat dat betreft net Nederland


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Geeft maar weer eens aan, hoe nuttig het is voor ALLE MEMBERS , om het item in het subforum te kunnen raadplegen.
Is er eigenlijk wel een moderator, die dit kan oppakken Wiebe ?